Stoavgiften
Är den oförändrad i år? Dvs 280 kr? På SHs hemsida står det 250 kr så nu är jag lite förvirrad…
Oj, det hade jag missat, tog för givet att det var samma som förra året…..i så fall har jag tagit 30 kr för mycket betalt av stoägarna…
Någon som vet säkert hur mycket det är i år?

stoavgiften har väl eg alltid varit 250 kr fast på shetland har det lagts på 30kr som går till föreningen har jag för mig.
För på welsh har jag alltid betalat 250 kr men på shetland 280.
Enligt fakturan (för att lösa licens 2006) från SH står det att stoavgiften för 2006 är 280 kr inklusive moms.

ok har du fått den alla redan du *ler*…
Tack för snabba svar!
Hur kommer det sig att SSS får 30kr när andra rasförbund inte tar ut denna avgift?

#6 Det är bättre att du frågar SSS styrelse om detta.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Tycker inte det gör något att man betalar 30 kr extra till SSS det går ju till våran förening som vi har nytta av vid premieringar, stamboksföring, osv osv …
Är det någon som avlar på andra raser här? Vad betalar ni för belopp? Varför begär inte alla rasföreningar avgift vid betäckning???
Är det inte så att SSS är en av de föreningar som valt att lämna bort administrationen för språngrullor, licenser m.m. så därav den högre avgiften. Vissa rasavelsföreningar sköter detta själv genom tex. stambokföraren. Har för mig att det gick ut någon sådan info i våras.
ja just det… så är det nog… Så för att SSS ska få någon del av kakan så tar de ut en extra avgift… resten går väl till SH?
Det är väl inte konstigt att SSS tar lite extra, de är ju en av de största raserna i Sverige…. I många mindre rasföreningar sköts arbetet med språngrullor, registeringar osv ideéllt, men med en antalsmässigt så stor ras är det klart att det blir dyrare.