Ny kamera.
Jag blir galen på min gamla digitalkamera,det är ju sån fördröjning att hästar och hundar hunnit försvinna ur bild mer eller mindre,finns det digitalkameror som tar bilden direkt eller blir det någon annan typ av kamera då ???
Tipsa gärna om Ni har en kamera Ni tycker är bra och inte alltför avancerad att lära.
Antar att du har en kompakt kamera? Med en systemakmera så har du ingen fördröjning, då är det som att ta med en vanlig kamela (analog) kika i på foto i focus och läs lite där!
Delad glädje är dubbel glädje :)
jag har en system kamera nikon D40 som jag är super nöjd med, den är lätt att fota med och den tar även bra foto av sig själv.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
system kamera tkr jag verkligen att du ska satsa på ! Familjen har en och den är suuuper ! älskar den ! ;D

Jag är väldigt nöjd med min Olympus 410.

Tack för tipsen,då har jag några modeller att kolla upp.

#2. Jag blev lite nyfiken på din kamera, Milla. Hur 17 gör den när den tar bra kort av sig själv? Lägger man den bara i en stol utanför utställningsringen så fixar den bilderna helt själv?
Nu var jag dum och retades lite, skäms på mig
.
Canon EOS 400D (eller har det kommit en 450D nu?) kan också rekommenderas, toppenmodell för amatör som snabbt vill komma igång utan krångel, men är också utmärkt att lära sig på om man vill lära sig "på riktigt". Nikon har också en kamera som motsvarar 400D (jag kan inte numret på den dock), om man föredrar Nikon eller Canon är bara en smakfråga och de är i princip likvärdiga. Jag skulle rekommendera dig att hålla dig till Canon eller Nikon eftersom det är de mest vanliga och "säkra" märkena som dessutom har ett väldigt brett register av tillbehör (som objektiv och blixtar) om man vill utveckla sig och uppgradera sig.
#6 haha ja du annette man riktar bara in den och trycker av
och sen blir det foto som man kan se vad det ska föreställa, och det tycker jag är super 
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Har en EOS 400D och älskar den, skulle inte byta ut den, när man väl fotoat med systemkamera blir man väldigt bortskämd med bilderna!
Delad glädje är dubbel glädje :)

#9. Instämmer, kompaktkameran känns plötsligt som en relik från medeltiden ;)
Maken lånade vår systemkamera (låter konstigt att låna sin egen kamera, men jag är lite snål med den
) till en modellträff i Motala förra helgen. Han kom inte överens med den, så jag tror inte han vill använda den mer
. Bra, då får jag ha den för mig själv
. Fast hans fotoobjekt är ju stillastående saker, så det gör ingenting om kameran är lite långsam.