Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: föl
Läst 1109 ggr
Charlotte-J
0

Här sitter jag och Ugglar!!

Vakar fortfarande på Ivette och tycker varje kväll/natt att inatt blir det nog föl, men inte då. Men nu tror jag banne mej att det blir föl i natt, eller det är väl mer ett önsketänkande kanske så att man kan få sova en hel natt snart. Det märks att man börjar bli gammal Flört Förr kunde man ju lätt klara sig på 0 och ingenting i sömnväg, men nu är man precis slut efter att ha fått avbruten sömn i X antal dagar. Jaja, jag kan slå vad om att när jag väl tuppar av av sömnbrist så passar hon nog på att föla så jag går miste om alltihop.

Sov Gott alla ni som kan och får Skrikandes

Amor vincit omnia Kyss

Cattis
0

Ja själv ligger jag o försöker få min yngsta dotter att somna, för första ggn hemma hos ngn annan. Blir nog en lång natt…

#0 träffade nyss din dotter, i sällskap m min. De kunde inte sova sa de, men efter en stund verkade det ha ändrats. :)

De har haft jättekul i kväll.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Charlotte-J
0

Åh, saknar redan Elsa pälsa badskum!! Hoppas dom har kanonkul dessa dagar, det blir minnen för livet!

Oops,nu lade sig Ivette ner! Hon kanske också är trött, bannade häst ;-))

Amor vincit omnia Kyss

Ahnna
0

Känner igen mig! Har inte fått sova ordentligt på lääääänge, och nu vaknar man ju precis varenda gång som någon häst rör sig i stallet… Fundersam Fast man instinktivt vet att det bara var en av dem som slickade ur krubban, eller nån som puttade runt i höet.

Till råga på allt så var jag tvungen att gå upp extra tidigt idag för att ringa hovslagaren, så precis när jag äntligen hade somnat "på riktigt" så ringde klockan… Skrikandes Och inte sjutton fick man se nåt föl inatt heller, som plåster på såren!

Hur gick det för dig?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hanna-D
0

#3 Är det L som ska komma? Våra ston brukar föla natten efter att han varit här, lite lustigt men sant. Vi brukar skämta om det, om man är less på att fölvaka så ring L och be han komma ut så fölar de kommande natt Skrattande

cinna
0

Lotta: Ingen fölis?

Cattis: Var min med där oxå?Förvånad Kl sent… hoppas Tilde somnade tillslut, de brukar ju göra det… typ sent/tidigt beroende på u man ser det ;)

Charlotte-J
0

#5 Inget föl än!! Men jag slår vad om att hon fixar det när jag är på travet ikväll ;-)

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-J
0

Nu är det på G. Sitter här inne i köket och tittar på monitorn. Hon reser sig och lägger sig om vart annat. Jag återkommer ;-)

Amor vincit omnia Kyss

JennyR
0

Spännande!!! :-)

Ninnii
0

Vad kul!

Marta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan rapportera från lägret att samtliga flickor just har bänkat sig i stallet för att se på film!  Så här på tal om nattliga företeelser..

Charlotte-J
0

Japp, då var det klart. 23,10 nedkom Ivette med en svart son. Det är hennes femte föl men hennes första hingstföl. Namn är inte bestämt än då jag måste kolla med Elsa först och hon är på läger. Hon har ett hingstnamn som hon tjatat om länge men jag vet inte om det är aktuellt på den här lille gossen. Bara jag sett att den lille ätit och bajsat så ska jag SOVA!!Flört

Åh Märta, kan du fråga Elsa om hon vill att hennes namnförslag på hingstföl ska vara på denna lille eller om hon vill "spara" namnet.

Amor vincit omnia Kyss

Marta
0

Jag ska kolla detta i morgon bitti! Grattis!

Charlotte-J
0

Tackar!!

Amor vincit omnia Kyss

Zerenade
0

Grattis Lotta!

Charlotte-J
0

Tack så mycket!

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

Grattis

Ahnna
0

Grattis till fölet! Glad

Här har det inte kommit nåt än. Men nu ligger tjejen ner för andra gången sedan insläppet för 2 timmar sen, och hon brukar inte ligga ner så mycket alls. Håller en tumme för att fölvaket tar slut inatt! (Lyckligt slut, givetvis.)

Hanna; jag lastar ju och åker till L med fullblodet, så han kommer inte hit. Men jag var där igår så man kan ju hoppas att hans energi har smittat av sig på mig och därmed stoet som ska föla! Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Charlotte-Aveback
0

Grattis Lotta och Elsa! Glad

cinna
0

Lotta: KUL!!! Grattis :)

Märta: GAAAAHHHH! Min tjej fastnade på bild, sittandes till häst :D Film klockan 23.40 :S snacka om nattugglor :o :)

Milla
0

Grattis Lotta!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Rebecka]
0

grattis