God morgon 2 Juli
Morrn morrn
Här skiner solen och de verkar bli en vacker dag i dag också. Igår fickk alla hästarna komma in en stund och sova och bli borstade och pysslade me. De tyckte dom var mysigt. Lite häst tomt hemma nu tycker ja. Men de blir de nog ändring på snart. D ponnyn borde ju komma tillbaka snart.
Strax väntar jobbet sen är de lite städning och hästpyssel på schemat.
ha en bra dag alla
Godmorgon,
Är krasslig idag men ska ändå på en arbetsintervju ikväll. Är mycket nervös, mycket hänger på detta jobbet….
Ha en bra dag alla!

Godmorgon.
Idag har vi städdag hemma, åtminstone i sovrummet där jag inte hann färdigt igår. Det är hemskt vad mycket leksaker ungarna har, jag har slängt flera kassar i sopor och insamling men det finns lika mycket kvar. Ändå köper vi inget åt dem, utan de får ju på födelsedagar och till jul, men det blir ändå. Ärvda saker och snälla släktingar…
Sen ska jag se om jag får bygga en bana på grannens gräsvall, så att jag kan träna inför brukskörningen i höst. Jag köpte en bättre begagnad vagn för en billig peng. Vagnen är från smålandsvagnar (jensa.nu) och det följde med en parstång, en extra soffa och de hade satt på hållare så att man kan bygga på ett prärievagnstak. Jag kan rekommendera deras vagnar, det är mycket kvalité för pengarna!!
Godmorgon!
Idag skall jag åka till Gävle för att hämta min nyinköpte mini-hingst. Han står nu på transporten och har från start dryga 90 mil framför sig innan han står hemma på min gård:), vad jag längtar!
Igår körde jag mitt welshsto till hingsten så förhoppningsvis får vi föl nästa sommar om allt går som det ska.
Ska passa på att klämma in Hööks och Ikea när jag ändå är i Gävle, innan den lille kommer.
Ha en bra dag!!

Go förmiddag
#3 spännande ! lycka till med den nya.
Här är man hemma m barnen idag. den storas diabetes har nu krånlat riktigt ordentligt i 2 dagar o han mår inget vidare så vi är hemma i lugn o ro.
ska försöka passa på att tvätt lite oxå, fast det är så himla tradigt..men nödvändigt antar jag. sen ska jag sätta mig med anmälan till hingstpremieringen.. det är ju så lite o fylla i där..
ha en bra dag allihopa, njut av solen om den är framme !
Stallet en sväng idag är det tänkt och kolla till pållarna på betet. Lite tradigt att ta sig ut nu bara med denna fina buss strejk men lite motion har ju ingen dött av och troligen inte jag heller.
Annars blir det städa här med, har också rätt mycket av den där leksaks varan som behöver rensas ut.
Ha en bra dag
Godmorgon,
Inatt har vi fått valpar
. Efter mycket kämpande och många timmar så kom äntligen två välskapta tikar.
Efter endast ett par timmars sömn så släpade jag mig upp till tåget så nu är jag på jobbet. Längtar tills jag kan åka hem och titta till Edda och dom små.
God förmiddag!
Men Sasser du får ju berätta mer om din mini hingst ju
lycka till med honom.
Gosa grattis till valpisarna!
Här är det kanon väder, har precis varit hos vet med gammelmannen Zap som har fått en spruta för sin artros.
Jobbar i kväll så jag ska snart ta och gå ner till grabbarna och städa av deras badkar och sen får dom väl ha nytt vatten.
Sen tänker jag inte göra mer innan jag kör på jobb.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God eftermiddag! Har precis vaknat, jobbade inatt. Det var hur lungt som helst, de gamla sov som stockar. Annars brukar det alltid larma som skjutton. Mne det är väl så det ska vara, att de sover.
Tänkte gå ut och se om våran nya häst hamnar på bild.
Annars ska vi ta det rätt lungt idag, ska bara hjälpa till att lasta ut hö som min sambo har hämtat. Ser ut att vara väldigt skönt väder ute.
God eftermiddag!
Vilken ökenhetta vi har fått idag. Sitter här inne med korsdrag och försöker stå ut. Jag är ingen "sommarälskare" så det här kan jag gärna vara utan, blä! Tacka vet jag vintern ;-)
Idag kom passet på Malins uppfödning, jösses vad snabb Fredrik är. Knappt 1 vecka tog det. Mitt har däremot inte kommit men jag tror jag postade det någon dag efter Malin och nu har han ju semester så det dröjer kanske lite. Mig gör det inget då vi inte ska visa dom i alla fall.
Väntar på att hovis ska komma och ta några stycken. Lingon måste fixas till lite inför lördagens premiering. Tur att DubbelGuldet är grejat för jag tror inte det blir några höga poäng på henne på lördag, hon är smällfet!!! Även om hon har 16-16,5 cm i skena så ser hon just nu ut som ett "Kottedjur" med tandpetare till ben. Hoppas magen drar ihop sig lite nu när vi tagit hem henne hit och Salvia bossar runt henne i hagen. Jaja, vi får väl vänta och se.
Fölet som föddes igår kväll (namnlös tills Elsa lämnat besked ;-) är en pigg krabat på modiga 68 cm. Mamma Ivette har fullt upp med att försöka kontrollera den lille.
Ha en fortsatt bra onsdag!
Amor vincit omnia 

Go´kväll!
Det blev en lång arbetsdag. Som vaktmästare har man alla möjliga sysslor. En av dem är att bli bjuden på födelsedagskalas tll äldre herrar. Så idag har jag fikat med en farbror på 70+ och hans lilla rara fru. Som tur var anade jag att det skulle bli tårta, så jag åt inte av alla sorters kakor, det misstaget gjorde jag förra året. Efter två koppar kaffe var jag som en speedad Duracell-kanin, jag dricker ju aldrig kaffe annars. Efter en timmas kalasande åkte jag tillbaks till kyrkogården. Då var min andre samtalsfarbror där, så då gick en halvtimma till. Men det är ju roligt att man kan glädja folk genom att prata en stund. Det finns många ensamma människor.
Nu skall jag pusta ut lite, sedan skall jag åka till stallet och förbereda för höskörd. Tror jag kommer somna gott i kväll.

God kväll!
Här är det fortfarande varmt och kvavt men man ska inte klaga - killen har dryga +40 där han är. För tillfället känns det som om jag bara trampar vatten och längtar fredag då han kommer hem för första gången på två månader… Dvs han kommer hem om italienarna som ska fixa flygningen till AbuDhabi inte krånglar till det som de gjorde tidigare i veckan… Aja, bara att hålla tummarna =)
Hoppas alla haft en bra dag!
Go´kväll!
i dag har vi haft superväder…var hos syrran i Hofterup o solade o barnen badade..fikade o fick go´mat! Skönt m såna slappedagar!
Körde in t Malmö (mindre lugnt) men har nu fixa present t Tindra…moster köpte bla en sådan här:
http://www.buildabear.dk/Default.aspx?ID=50
så såld på dessa björnar…:-)
, så härligt. Men tyvärr ska jag snart till jobbet. Nu kommer det äntligen en bild på en fet Balotte.Offelia kommer snart.