BENSIN PRISET !?!?!
nu har bensin priserna nått höga höjder, påverkar detta er andra på det sättet att ni kommer åka på färre utställningar ??
hur högt kommer dom höja? klarar ni er med en bil i familjen, eller ingen alls?? Själva bor vi 3km från Bussen o barnen har en bra bit till skolan, så vi har ingen möjlighet att ta bussar, men vad ska man göra ??
vi kommer inte kunna åka på alla utställningar vi tänkt i år, men påverkar det fler här inne? vore intressant o höra era tankar om det dyra priserna !?!

Inte är det roligt att tanka :( Men vi har så få hästar att visa så det blir de utställningar som är planerade.
Vi måste ha två bilar. Maken jobbar oregelbundet och jag använder min bil i jobbet.
Ännu ett slag mot oss stackars lågavlönade. Snart blir det väl ättestupan.

vi kommer också åka på de vi planerat.
Vi klarar oss på en bil, jag måste ta bilen till jobbet här finns inga bussförbindelser. Dottern åker skoltaxi och min sambo var och köpte en eu-moppe som han kör till jobbet även på vintern, han har ca 2.5 km till jobbet.Men visst känns det i plånboken. Visningarna ska vi till, vi har bara en häst och visa i år.
Nej man blir snart gråhårig på detta bensinpris som bara går uppåt!
Vi kommer nog bara åka på en shettisutställning och två PRE utställningar.
Vi måste ha två bilar här ute på landet då min man behöver den i jobbet, för bussarna in till Enlöping har inte börjat gå när han ska åka på morgonen, och jag behöver en för att ta mig till stallet. Åt det hållet går det bussar halvvägs, tre gånger om dagen! Samt att jag måste göra många sjukhusbesök i Uppsala med min dotter.
Snart får man väl börja köra häst och vagn när man ska någonstans för att ha råd
#4 det vore bra, hast o vagn! Men om jag skulle aka nanstans mer an en 10-15 min skulle det nog inte vara sa bra…
Undrar vart priserna med bensin ligger just nu i Sverige…? Har i Australien ar dom ungfr 8.52SEK/Liter och alla klagar…har gatt up jattemycket i ar.

#5. Här ligger den på över 14:-/litern.

Jag tänker mig en gång extra nu innan jag anmäler till utställning.
Bensinen börjar bli en så dyr post i utställandet att man får sålla lite bland utställningarna. Nu åker jag bara på dom som jag vet att jag verkligen verkligen vill åka till.

Jag åker på de som jag planerat :)
På grund av höga bensin priser så skänkte vi 300:- i bensincheckar som hederspris i ÖPAF utställning och jag kommer att fortsätta med detta på de andra utställningarna som vi sponsrar.

#8 Skitsmart idé! :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Här kan det löna sig att hålla koll om man är ute och far:
http://www.bensinbolaget.se/
Veritas odium paretFörvånad

#8 Mycket smart :)

Nu när vi var i stugan i helgen (Ljungkile) så tankade vi inte där utan vi tankade när vi kom hem då det skillde 70 öre i pris .
Så nog variera det från olika ställen och sen tankstationer utan service är oftare billigare med.

Glömde skriva att vi åker på det jag har planerat , det är ju likadant när dottern tävlar man måste ju låta de få tävla även om bensinen är dyrare än dyrast.

Vi kör el-bil för 1,50kr/mil 
jag får ångest varje gång jag tankar, det är hutlöst men samtidigt är man ju miljövän…Vi har ju redan en miljöklassad bil som drar 3 dl milen (diesel). Funderar allvarligt på att byta våran Saab 9000 mot en gasdriven Volvo. Man måste ju ha en bil som kan dra lite…
Vi har ca 2,5 km till buss, men det funkar ju inte i praktiken. Jag kan inte åka buss till mitt jobb på helgerna som ligger ute på bonnvischan dessutom! Moppe har jag funderat på men mitt i vintern..åka i kanske 40 minuter, i mörkret…neej..
De få utställningar vi ska på, åker vi naturligtvis på ändå.
Jag betalade i förrgår 13,65 kr/l. minus ev. rabatt (hoppas jag)

Nä fy dessa höjningar hela tiden!
Ja jobbar på bensinmack å man bara himlart med ögonen varje dag de kommer fax:s Snart har man verkligen inte råd å ta bilen! Ja har iaf börjat cykla te stallet:) För de går de ju åt om de ska stiga ännu mer!
japp jag åker på dom jag har planerat.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Åker som planerat…..Annars får man ju fortsätta stanna hemma för priset lär ju inte sjunka drastiskt tyvärr :-/
Bensinpriset påverkar min vardag, men jag åker på den utställning jag planerat (även om det är 50 mil t.o.r)
Har konverterat om ena bilen här, så jag kör på E85. ca 8.15 kr/l istället. lite roligare att tanka då….
Måste åka bil till jobbet varje dag, här går bara skolbussar ett par gånger per dag och på tider som inte passar.
Kommer absolut att gallra bland utställningarna pga bensinpriset men det kommer bli ett par utställningar ändå.
#20 drar bilen verkligen lika lite som när du körde på bensin?
Veritas odium paretFörvånad
drar iofs lite mer men det är fortfarande mkt billigare än bensin per liter!!! sen behöver man inte gasa fullt hela tiden…*s* fast det är skoj (400 hk turbo)
vår senaste fundering är faktiskt att byta saaben mot en likadan dieselsnål miljöbil (3 dl milen). (#15) Istället kan man de få gånger man ska dra transporten hyra bil! Det blir billigare iaf. Då kan man ju hyra sig värsta bilen om man vill. (vi tankar diesel billigare än på pump)