Den vagn jag kör mest är en rätt stor rockard (tre sittplatser med lätthet) den har tyvärr lite långa skaklar (det var den första vagn som pappa gjorde) men är jättestabil och bra. Sen har jag en fyrhjulig vagn (en sån liten som man kan hitta på lager och div andra ställen. Och till sist har jag en liten sulky (även den har pappa byggt hel själv) som tyvärr är lite obalanserad, men som är tillrättat med att vi har en tjock "kudde" som ryggstöd.
På vintern har vi en släde (modell kälke)
Jag är riktigt glad över att pappa är så händig så att jag har ett par vagnar att välja på ^^
(bilden är på den lilla sulkyn, även om den kanske inte syns så bra
)
Jag har en likadan som Fjunet. (en globus)
En Roslagsvagn (bild) och en fyrhjulig vagn som jag inte har någon bild på på datorn.
Jag har också en roslagsvagn, precis som Hanna.
Roslagsvagn

Tidaholmsvagn nr 202
Roslagsvagnen
Jag har vanlig rockard när jag tränar och sulky när det är ponnytravtävling !!!!

/Jullan

#4 Ett sånt fint ekipage Hanna!
Använder själv en Globus vagn som jag har justerat lite. Ska ta bilder nån dag och visa hur man kan fixa öglor till bakselen och fäste till giggsele.Det går även att byta till ngt tjockare däck på samma fälgar. Gör just nu en kuskkil eftersom jag vill komma högre upp. GLOBUS vagnen finns att köpa på GÅRDSBUTIKEN i Hofterup/Löddeköpinge/Skåne. 046-772127. Pris:2,500:- Utmärkt vagn att börja med, fjädring i sätet som går att flytta.
#10 Tack! Har fått tag i en kuskkil nyligen så nu är det ännu roligare att köra och dessutom lite skönare under de längre körpassen.

Hr en rockard från börjes, med fodrat säte och dubbla stötdämpare, har precis satt dit fästen för baksele ska sätta dit en svängel också nu i dagarna. 

!!!! Roslagsvagnen så klart !!!!
Jag har också rockarden med stoppat säte och fjädring från Börjes.
Jag kör ju med travsele och fördelen med den rockarden är att skaklarna är gjorda så att man KAN remma fast den i travselen utan problem.
Sen går de ju med sulky när de tävlar på travet och tränar på banan. Men hemma blir det styrketräning, rockard med matte i :p
Har en jätteskön ponnyrockard som ser ut som den de säljer på börjes. Tjockt stoppat säte för 2 vuxna, perfekt fjädring och rullar lätt. Perfekt skackellängd till min valack men man kan köra b-ponny också. Sen har jag en globus rockard också. Tycker den är perfekt inkörningsvagn då man lätt kommer i och ur den, sen är den ju superlätt om man har en lite mindre shettis som ska dra den. Är väl inte bästa kvalitet på hjul och sits men fullt användbar.
Sen kör jag med travsele, funkar skitbra.
Tycker inte man behöver sitta så högt när man kör shettis, man ser ju över den ändå.

Ni som har kuskkil till Roslagsvagnen, har ni angett något mått, eller köpt en färdig? Har varit i kontakt m Tiadaholmskillen o man kan få efter mått också, bara så himla svårt att räkna ut vilket mått man behöver. Just nu har jag ett dubbelt liggunderlag o en gummimatta till bil fastmonterat på sitsen, men jag behöver absolut en kil för att sitta bekvämare. I maratonvagnen är det ju en riktig sits o den är bekväm o man sitter rätt, tror jag åtminstone än så länge.
#19 Jag fick med en när jag köpte min fyrhjulsvagn. Jag kan mäta den om du vill?
Roslagsvagnar är oslagbara när det gäller rockard.
Bra fjädring man sitter högt den går att packa in i en kombi om man har den lite dyrare varianten. Riktiga maratonhjul så man slipper hålla på att pumpa. Efter att ha åkt i en roslagsvagn vill man inte åka i något annat 
Den är lätt att få ta på begagnad också
#21 Lätta att få tag på begagnade?..jag tror aldrig jag har sett en begagnad på någon salu-sida. Var har du lyckats hitta dom?
jodå han säljer själv begagnade på sin hemsida www.roslagsvagnar.se plus att vi har sålt en själva för vi köpte den nya varianten det gäller bara att ligga i :) men jag kan skicka en länk om jag hittar någon! :)
Jag har heller aldrig sett någon begagnad… Vi bor ju ganska nära tillverkaren och hade tur och kunde göra en 'specialare'.

Jorå jag fick tag i en begagnad i våras!!!
Roslagsvagnen. Med färdigköpt kuskkil till. Sedan finns det även en Globusrockard (nyare modell) med de lite bättre hjulen osv. Fast har fått modifierat om en hel del. Används vid inkörning samt om någon kompis dyker upp och blir sugen att också köra samtidigt.

jag ska köpa en kuskkil till min roslagsvagn:D
Vad ÄR Kuskíl?! ;S

det är en "kilformad" -triangelformad kudde man sätter på kuskbocken för att sitta bättre dvs man hamnar lite högre upp och ser bättre över hästen.

med roslagsvagnen den "nya" modellen så ser man bra över hästen ändå:P
men jag ska skaffa en kil jag med för det låter så bekvämt:D

blev två så jag tog bort det hära:P

japp det är mycket bekvämt kan jag lova!!
Ni med Roslagsvagnar: Ungefär hur höga är de från marken till ryggstödet tar slut?