Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 1004 ggr
ThiffannyJ
0

God morgon 2008-07-03

I dag ska jag och mamma till stockholm för att kolla på den stora hundutstllningen som är, 22.000 hundar är anmälda, den håller på hela helgen. I dag är det rasring för Dansk/Svenska gårdshunden.

Solen skiner från en klarblå himmel, ha en bra dag alla!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Annette
0

Jösses, så många hundar!

Själv skall jag jobba. Det blir säkert en lång dag även idag. Jag försöker jobba undan vissa saker, så jag kan sluta tidigare min sista arbetsdag före semestern. Det är Rockelstad dagen efter och jag vill ha gott om tid att göra ordning hästarna inför det.

Barnen skall åka och bada med fritids.

Ha en bra dag!

zettan
0

God morgon

Idag skiner solen fortfarande och de är varmt och skönt. Vintertäcket åkte av i går kväll då de var för tok för varm Cool.
Idag blir de lugnt här hemma Skrattande föräldrarna åker på semester några dagar. Jag ska försöka passa på och tvätta lite hästtäcken medan dom är borta. Sånt man inte får göra annars.
Sen blir de stallet och pållarna till kvällen. Tränar åringarna i hagen varje dag nu och ställa upp. Så 1 gång i veckan träningsspringer jag på vägen fram och tillbaka till stallet. Jag ska vara väl förberedd inför premeringen. Så dom får ställa upp sig i hagen så får dom godisGlad. Godiset är populärt.

Ha en bra dag alla

Hanna-D
0

#0 Hoppas ni får trevligt. Det märks här på Arlanda att det är en stor utställning, hundar från hela världen överallt.

VeronicaP
0

God morgon , idag så är det strålande sol ute och det blir nog en varm dag idag med :-) Idag jobbar jag min sista dag på jobbet sen så ska jag ha lite semester innan jag räknas som arbetstlös ;-).

Idag är det sprintermästaren här i Halmstad och Amanda ska in och tävla med sitt 4 åriga russ Ijor i Lilla sprintermästaren, så lite stressigt blir det idag allt .

AusaBausa
0

#2 gör inte som jag..tvättade schabraker i vår tvättmaskin o hela maskinen sattes igen av hästhår…mannen var inte lycklig över o få plocka bort det, hihi!

Go´morron!

här ska man leka taxi tänkte jag..ungarna ska leka m kompisar o sen ska jag o äldstan faktiskt ta oss in t Sölvesborg o bara vi två gå o fika…ska bli mysigt!

Ikväll blir det träning av Kelda o sen bio..ska sen se "sex and the city" på bio m en kompis.

Ha en bra dag alla!

shettismaffian
0

God förmiddag försov mig idag va så skönt i sängen, hade bestämt träff med några vänner för en tidig hund promenad o träning inför helgens utställningar men nja de kom o ringde på dörren o undrade vart jag tagit vägen.

Sen blir det stallet och kolla till hästarna, en vart påhoppad av en hund under promenaden igår och huggen över nosryggen. Tack o lov inga allvarliga sår men ägaren gav adress, telefon nummer och allt om jag måste ta ut vetrinär eller dyl. Tur de är stelkrampsvaccinerade. Men lite arg vart man att de har en hund som ger sig på andra djur lös.

Ha en bra dag i värmen

Ninnii
0

God förmiddag! Här är det varmt och skönt. är ledig i dag och ska bara träna den nya hästen. Sen kommer våran vet och vaccinerar hästarna.

#5 Har varit på sex and the city. Jag tyckte den var jätte bra!

Ha en bra alla!

[Nesslan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag (:
Ingen rolig dag här heller, visseligen är det jättefint väder i Göteborg, men det gör det samma. Ska snart köra till stallet och medicinera hästarna. Min shettis har ett skrapsår på hornhinnan (får hon varje år) så hon ska ha salva 3 gånger om dagen. Min New Forest fick ett sår förra lördagen (spark antagligen) och har nu en lårkaka på högerfram armbåge.. Så box vila hela förra veckan, men släpptes ut i tisdagskväll till måndag eftersom stallet tvättades. Kommer jag i går eftermiddag och hästen står på 3 ben i hagen och vill inte gå. Men det är högerbak hon inte vill sätta ner, inget framben. Inte tjock eller svullen och inget sår, men en i stallet trodde på hovböld. Har aldrig haft någon med det så det inte hur dom ser ut. Så det blir Åsa i morgon eftersom Åby inte hade någon tid. Det är ju så kul att inte kunna ha ute hästen ett knappt dygn i gräshage utan att den blir halt igen.. :(

UG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag, väntar på vänner från Vetlanda som ska bo över. Ska sedan börja förbereda och packa inför utställningen i Karlslund!

h00jff
0

Ska också dit! Till World Dog Show alltså, fast åker imorgon! Ska bli kul!

zettan
0

#5 hihi nerå ja damsugar alltid bort de värsta håren först. Sen så får ja damsuga filtret och göra rent trumman efter mig efteråt Skrattande har genom åren bara blivit upptäckt av mamma  1 gång Glad

#9 sååå söt

Ellen89
0

Go kvall! Har bara jobbat idag och emmellan matat shettisarna sa ar lite trott! Vad roligt med sa manga hundar!! Har pudlar sjalv och dom e jattegoa men visar dom ej!

#10 Ska du dit med hund, isf vilken ras…? *nyfiken*

h00jff
0

#12 Näpp, min sheltie är kryptochid och kastrerad, så honom får jag inte ställa, men en kompis (som jag åker ihop med) ska ställa sin isländska fårhund!

Bofride
0

God Kväll!

Trevligt att läsa alla verkar ha massor att göra.. det har jag med. Packar för fullt inför utställningen i Tingsryd, vi som startar från Gotland gör ju det en dag tidigare.. I morgon bär det av med båten och denna gång ska jag endast vara handler, inte hästägare. Lite mindre nervöst med andra ord Glad

Ha en trevlig helg, sköt om er själva och pållarna!

RebeckaSvensson
0

#14 Vad trevligt att du kommer till Tingsryd, då ses vi där :-)

Malu
0

Packat klart nu inför avresan till Tingsryd imorgon tillsammans med "Bofride". Ska bli riktigt roligt! Var där förra året också, så nu vet man lite vart man ska ta vägen.. ha det gott! Gonatt!

Bofride
0

#15: Jajamen, vi ses där! Skrattande

AusaBausa
0

ser verkligen framemot morgondagen(läs lördag)!

Moheda
0

efter några lata dagar på stranden i Halmstad blir det till att bada Tamy´inför utställningen i Tingsryd imorgon. James Junior (fölis) får väl också snyggas till även om han inte ställs ut denna gång. Hästarna får minsann stå inne inatt för annars är jag rädd att allt arbete är som ogjort då det verkar vara jättemysigt att rulla sig i den dammigaste delen av hagen. Vi ses imorgon, alla ni andra som också ska till Tingsryd Ska blir jättekul men också lite nervöst inför min premiärvisning!

VeronicaP
0

#19 Jasså du har varit i våra fina trakter och badat och gottat dig ;-)