YApp de rids här med

Savannah är "inriden", men eftersom vi inte har nån som är liten (och modig) nog att rida henne är hon inte riden på typ tre år…
Hos oss rids de och körs. Vi försöker hitta på så mycket roligt som möjligt med dom.

Jag tycker att det är hemskt att se hur stora vissa av barnen är 
#10 Ja, men det får man ju inte säga här eller…?
Ekipage #1 är helt OK tycker jag.
#11 jodå det får man visst säga.
Ja jojo är för lång men inte för tung och då hon kan rida och rider hästen i form och balans så skadar det inte hästen, hade jag däremot haft en liten ryttare som inte kunde rida så hade hästen tagit mer skada.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

nja har ridits men rids inte just nu för tillfället..
finns ingen ryttare
jag har faktikst tävlat på våran en gång i tiden:P
Medryttaren har växt ur min lille kille, kanske att en stallkamrats son kommer skritta runt lite på honom.

De går tyvärr inte 

Det märks väl på hästen om det blir för mycket vikt. Så länge man är uppmärksam på hur hästen beter sig så måste man väl kunna rida shettis fast man "ser" för stor ut. Det måste vara mycket individuellt hur mycket vikt olika hästar tar. Om tex en person rider som växer (barn) så får ju hästen långsamt bära mer och mer, och blir ju starkare. Samtidigt som ryttaren blir duktigare och kan bära upp sig bättre.
Jag håller med #20
# 10 och 11 Tycker som ni.
Om man vill behålla sin pålle när barnen vuxit ur den, är körningen en trevlig fortsättning som alla i familjen kan ha glädje av.
Är själv för gammal för länge sedan men har en 3 årig shettis som kommer både att köras in och ridas tanken är att den ska bli ponnytravare åt''barnbarnen''som förhoppningsvis blir intresserad