Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 838 ggr
zettan
0

Hästmannen kl 20,00

Den underbara dokumentären "hästmannen" kommer på tv ikväll klockan 20,00 på kanal 2.

Missa den inte den är så bra

Pyttis
0

Ja jag  tittar nog än en gång på Stig-Anders och hans hästar. Sevärd och tänkvärd dokumentär.

kajsa-kavat
0

Tack för påminnelsen. Den filmen är verkligen värd att se om, så titta särskilt ni som inte sett den.

Peppe
0

är det med den skäggiga gubben och några arbetshästar?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

zettan
0

#3 japp

Martina. N
0

Är det nån som vet hur han har det idag? Bor han hemma än?

[Teddy]
0

Han bor hemma än. Hans djur är omhändertagna pga vanskötsel. Och det är inget nytt, det har varit åtskilliga rundor för djurinspektörerna. De flesta tycker synd om Hästmannen, jag vet inte det jag. Han är dessutom inte speciellt gammal, han var 62 när filmen spelades in. Jag har CDn med filminspelningen och där ser man mycket mer än TVfilmen.
Visst Hästmannen är ett original och har rätt att leva som han vill, men det ska inte behöva gå ut över djuren. Han bor i en liten by med grannar mycket nära, men är osams med allihop. Han har hellre vatten på sin gröt än köper en liter av sin granne.
Han har två hästar hemma, men får ha dom på villkor att andra hjälper honom, bl a flickan i filmen.

Martina. N
0

Det var väl ett gäng från FNH (Nordsvenska hästen) och hjälpte honom också efter att filmen visats förra gången?

Jasså är han så ung, han såg ut som 90 ungefär.

Madelene_Udd
0

tycker snarare det ät tragiskt än att det är underbart om jag skall vara ärlig….

Har även läst boken som filmaren Peter Jedhag skrivit om sina möten med Stig-Anders, och ja han är ett original, men han behöver också hjälp, det är konstigt att kommunen inte kan göra något. Min uppfattning är att han är psykiskt sjuk. När ambulanse skulle hämta honom för att han förfrusit fötterna och inte kunde gå var dom tvungna att bära ut honom, han klammrade sig fast i dörrkarmar och allt som fanns. Anledningen? Han trodde att läkaren skulle ge honom en spruta så att han skulle dö! Låter inte riktigt friskt i mina ögon. Källa: Boken(kommer ej ihåg titel…)Skriven av Peter Jedehag