Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1441 ggr
plutten-92
0

Hur gör jag??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skall ställa ut min shettis den 27 juli och jag har aldrig varit på uttällning i hela mitt liv förut. Vad ska man ha på sig, hur gör man osv. Jag skall åka dit med min kompis och hon har varit på utställning innan så vi tänkte öva lite hemma hos henne.

Vad ska man ha för träns/grimma? jag har en ljusbrun lädergrimma eller ett svart träns att välja mellan. spelar det någon roll vilken färg grimmskaftet har?? Får man ha kedje grimmsaft? jag behöver inte ha kedja till henne men vi har ett "visnings" grimmskaft hemma.

Jag är dessutom ensam i min klass.

Hanna-D
0

Om det är ett sto/valack så får du välja om du vill visa i grimma eller träns. Du får ha kedja om du vill, jag har en tunn kedja men föredrar annars ett tunnare grimskaft som inte är så klumpigt.

Kom i god tid så hinner du se hur de andra visar och förbereder sina hästar, din kompis kan säkert ge dig en del tips också. Finns artiklar här på forumet också som du kan leta upp. Lycka till!

plutten-92
0

Tack!!!

Jo den kedjan jag har är ganska tjock och klumpis så jag tar nog ett vanligt grimmskaft.

Annette
0

Det är väl premieringen i Nossebro ditt sto skall vara med på?

plutten-92
0

#3 ja

Annette
0

#4. Jag antar att du skall visa ditt sto för att kunna ansöka om RS-nummer? Det är sammanlagt fem äldre ston, så det är möjligt att de tar in alla samtidigt, jag vet inte hur de brukar göra. Men fråga i sekretariatet när du anmäler dig och lämnar hästägareförsäkran.

Då ses vi nog, jag skall visa våra två treåringar där :)

plutten-92
0

#5 Det hade jag igentligen inte tänkt men det kanske man skall göra då. Jag tänkte bara göra det som en kul grej eftersom jag inte fåt tävla henne i trav längre.

Oki, då ses vi :)

men spelar det någon roll vad man har på sig eller ska man vara fin? Har ju vita ridbyxor och så men.

Annette
0

#6. Det är ju ingen utställning i Nossebro, utan en avelsvärdering. Så jag tycker absolut du skall göra det när du ändå är där. Annars känns det väl lite som att kasta 350:- i sjön ;) Fick du med någon blankett tillsammans med katalogen?

Visaren skall se prydlig ut. Hur är väl lite en smaksak. Antingen kan  man vara klädd i helvitt, men det är väl kanske mer praktiskt med mörka byxor och ljus tröja. Endel har beige kläder och det är också fint, tycker jag. Men som sagt, huvudsaken är att det ser prydligt ut och att man inte tar uppmärksamheten från hästen. Det kan ju lätt bli så om man tex har en chockrosa klänning ;) Bekväma skor att springa i är också viktigt.

plutten-92
0

#7 Jo jag fick med en blankett i brevet, emn jag glömmde det hemma hos min mamma. kan hon fylla i de papprerna och skicka in eller måste hon skicka de till mig först??

Okej, då får jag ut och köpa något ljust att ha på överkroppen om det inte är fint väder. Har bara vita t-shirts inga långaärmat.

Annette
0

#8. Du skall skicka med ett papper du får på premieringen också, så det går inte att skicka förrän efter premieringen. Det står på blanketten hur du skall göra och vilka dokument som skall med. Din mamma hinner skicka det till dig :)

Du måste inte vara vitklädd upptill, det går med annat också. Huvudsaken är att det ganska "neutralt".

Om jag fattat saken rätt så blir det inomhus vid dåligt väder. (regn?), annars ute på gräsbana.

plutten-92
0

#9 Tack för all hjälp nu har jag lite bättre koll. Vet du om man kan sätta upp en annons på hästen under dagen???

Annette
0

#10. Fråga i sekretariatet, men det borde väl inte vara omöjligt.

plutten-92
0

oki