Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1056 ggr
Annette
0

God morgon 7 juli 2008

Här ösregnar det så vi har ställt in klippningen av häckar idag. Passar mig fint, för jag är seg efter gårdagen. Jag masar mig nog inte iväg till jobbet förrän vid lunch, skönt att ha så mycket komp att ta av :)

Ha en bra dag!

sanne
0

God Morgon

Idag har semestern börjat ! skönt. Ska städa ur transporten osv idag, för det orkades inte igår. Sen ska jag hämta biljetterna till vår lilla semester tripp som ska komma.. men vi har lite pyssel o göra idag me jag o barnen.. städa !

än så länge skiner solen här så man får väl passa på att va ute nu ! Hoppas alla får en bra dag !

#0 Har du landat än ?? ni var så väl värda de båda gulden, o klassvinsten !!!!

Annette
0

#1. Tack! Nja, det har nog inte kopplat riktigt än. Jag blev både chockad och handlingsförlamad igår. Tror det sitter i ännu :)
Ruskigt skitkul var det iallafall Glad.

sanne
0

#2 du var så rolig som sa till cecilia att nu ska vi in igen o gå sist.. tji.. Hoppas din mamma tyckte det var lika kul hon !! jag håller tummarna inför premieringen nu !! ska ju va lungt nu juh.

Annette
0

#3. Mamma sa före utställningen att om Rosa får guld skall hon aldrig mer visas. Nu låter det annorlunda, minsann ;)

AusaBausa
0

God fm!

här har vi sol ovarmt o klibbigt..

i dag händer inte mkt, ev tömköra Kefir…hon rullar snart fram…måste bli bättre på o komma ut på promenader med henne…men ju tungre desto jobbigare o gå..hrm!

Ha en bra dag alla!

ingrid
0

God förm…

Har spenderat förmiddagen hos veterinär. Min valp har nu röntgats och det konstaterades snabbt att båda benen i vänster överarm fram är av. Tack och lov är brotten rena och ovanför tillväxtzonen. Hon är nu gipsad och ska in igen på fredag för att se hur läkningen går sedan ska hon in efter helgen då hon pga att hon växer behöver gipsas om troligtvis en gång i veckan.

Har aldrig i livet varit så besviken på djursjukhusen som ihelgen. Sttrömsholm var de enda av 8 djursjukhus som ville ta emot henne. Däremot skulle hon bara läggas in på smärtstillande för att åtgärdas på måndag (idag). I det läget valde jag att ta hem henne (haft henne på metacam) under helgen.Kompanjonen till vanliga veterinären (som inte har jour) fick jag tillslut tag på så han åkte in tidigare idag. Både var bortresta och hade annars låtit mig komma in ändå.

Uppfödaren ringde idag till karlstad djursjukhus så fort plåtarna var färdiga. Chefen där ifrågasatte om det var en valp!! Hon blev 4 mån prick i lördags! Dessutom ville hon inte säga att ett benbrott på en valp kunde klassas som akut.

Kontentan är, ha smärtstillande hemma och be för att era djur inte skadas på en helg, om de ändå gör det säg att hunden är döende annars tas den uppenbarligen inte emot.

Hanna-D
0

Goddag!

Nu öser regnet ner här, så onödigt! Alla 12 hästarna är verkade/skodda nu på morgonen, ska avmaska dem vid tillfälle också. Har lovat att hämta min bror på Arlanda i kväll och ska sedan tillbaks för att jobba natt, bra planerat! Ledsen

#6 Hemskt att det ska behöva vara på det sättet. Hoppas hon inte har ont längre, stackarn! F ö så löste sig "skoproblemet" Oskyldig och festen blev lyckad Flört

ingrid
0

#7 Så lyckad att det är intressant att lära känna människorna mer? Oskyldig

Cattis
0

#7 Onödigt? Jättebra!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Hanna-D
0

#8 Javisst! Men detaljer kan du få nästa helg Flört

#9 Väldigt onödigt, jag vill ha sol och värme. Bete finns så det räcker och blir över, du såg väl hur Gazette ser ut…

Cattis
0

#10 Jovisst såg jag det, kan man ju liksom inte missa Oskyldig
Men överallt där det är lite kortare gräs, är det ju liksom gulnat. Så jag vill ha lite mer regn tack!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

ingrid
0

#10 Kommer du på söndag då? För du menar väl inte att jag ska vänta till Rockelstad? Räcka ut tungan

Hanna-D
0

#12 Jag ska göra mitt bästa = försöka få semester.