Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1091 ggr
sandraDeLuxe
0

För feg för att ställa ut.

Jag har aldrig ställt ut en häst tidigare är jättesugen men jag vågar vekligen inte. Jag läser trådar här på forumet om hur det går till, hur det har gått för er andra osv. Jag känner suget och det kliar i fingrarna men samtidigt skruvar det sig i magen och jag kommer på att jag skulle aldrig våga. Folk tittar på hur jag gör, vad jag har på mig, hur hästen ser ut och tänkt om man blir utskrattad och det tisslas och tasslar om vad fasen gör människan här med en sån skankig häst.

Kanske är det bara fix idéer från min sida. Men om man skulle vilja ha hjälp med att ställa ut finns det då, eller är det enda alternativet att man har en vän som ställer ut hästen åt en?

/SG

India
0

Har aldrig ställt ut shettis men min erfarenhet från liknande sammanhang är att de flesta vana tycker att det är jättekul att det dyker upp nya förmågor!

ThiffannyJ
0

Jag lovar dej att man inte tittar på dej när du visar! I alla fall jag är mest intresserad av hästen!

Sen har ju alla varit nya en gång i tiden! Var absolut inte rädd för att fråga någon i sekretariatet om hjälp, ingen fråga är för dum!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

HannaDolly
0

Jag lovar det är jättekul att få sin häst bedömd .

Håller med #2

ngn gång är ju första gången . Första gången jag ställde ut Dolly trodde jag inte änns att jag skulle få bons men jag fick Guld. 40 p.

Snacka om att jag var stolt , För att var min första utställning. Smilade jättemkt när jag skulle ut ur ringen. Jag har bara ställt ut henne än så länge tre gånger. Och jag ÄLSKAR det ! :))

Underbar
0

Det är ingen fara! Jag lovar dig ingen kommer skratta åt dig. 

Jag var jätte narvös själv på våran första utställning föra året.  Jag vill verkligen inte vissa honom själv.  Jag var så narövs innan men efter var jag så stolt över mig själv och Underbar:) Och tänkte detta var ju inte alls farligt. 

Var narvös av att folk titta på oss och tänk om vill skulle skämma ut oss. Det finns folk på plats som säkert hjälper dig med frågor.  De som jag har pratat med har alltid varit trevliga och snälla inom shetland!:D

Moheda
0

Jag "debuterade" i helgen! Visade mitt sto själv för första gången, och det gick jättebra trots att jag var väldigt nervös.

Annette
0

Jag är alltid lika nervös fast jag ställt ut till och från i över 20 år.
Just när jag skall in i ringen blir benen plötsligt som spaghetti och all kraft försvinner. Sedan när allt är klart är benen som vanligt igen. Men aldrig att jag skulle vilja vara utan detta :)

pippa__
0

#0 Jag förstår dej fullt ut, känner exakt likadant!!

Kan lugna dej me att, jag iaf, kollar inte på den som visar, utan det är hästen man ser. Tyvärr lyssnar jag inte på mina egna råd, men så är det =)

AusaBausa
0

samma här; man kollar på hästen inte visaren…

Huvudsaken man har tränat hemma och det då funkar bra och kommer dit väl förberedd, sen kan man inte göra mer än sitt bästa!