Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 796 ggr
Hanna-D
0

God morgon 2008.07.08

God morgon

Ännu en natt på jobbet, full fart men det är bara bra, då går timmarna fort. Ska avmaska hästarna i dag och bygga upp staketet igen, man passade på att hämta allt ris i går och var tydligen tvungen att köra genom hästhagen…

Ha en bra dag!

zettan
0

morrn morrn

ja har råkat ligga lite konstigt i natt och har början till nackspärr jänner ja. Hoppas ja kan lea igång den nu innan ja åker till jobbet.

Idag kommer hovslagaren och fixar fötterna på mina pållar. Ska bli skönt dom behäver ses över igen.
Sen blir de nog att börja motionera Lee. Hon behöver komma igång lite smått.

ha en bra dag alla

ingrid
0

God morgon

Skulle egentligen på ringträning ikväll men efter gårdagen har jag ingen egen hund att ta med och är inte sugen på att åka träna andras direkt heller, så det blir nog grimvänjning hemma på fölungarna istället.

#0 Hoppas du hade tid att kolla tågtider…. Flört

Ha en bra dag.

sanne
0

God Morgon

Lite sov morgon ! Idag fyller äldsta sonen 9 år ! gud var tar tiden vägen ? tycker verkligen inte det var länge sedan han var bebis, men då börjar man fundera på att jag själv oxå är 9 år äldre.. suck..

Idag ska vi pyssla lite hemma, sen kommer ett betäckningssto o ett åker, så lite rulejans är det allt fortfarande. Nu ska jag ta mitt kaffe o sätta mig ute på trappan o kolla på regnet som droppar…

ha en bra dag !

Ellinor Johansson
0

#2 Jag har tänkt på din lilla valp i helgen. Hoppas hon är på alla fyra benen snart.

Det regnar här det är så länge sedan så jag hade glömt hur det ser ut när det regnar. Marken håller sakta på att förändras från stepp marker till grönt gräsGlad

ingrid
0

#4 Efter hon blev gipsad igår är hon blixten på 3 ben Glad. Vi har fullt sjå att försöka få henne att ta det lite lugnt. Tackar för omtanken man är ju lite känslig när det gäller sina djur framförallt de små. Är i valet och kvalet på att anmäla in Karlstad smådjurssjukhus till ansvarsnämnden.

Ellinor Johansson
0

# 5 Vad sköntGlad

Man blir mörkrädd på några få veterinärkliniker.

Min systers hund blev sjuk på söndagen efter midsommar. Hon hade alla symtom på livmoderinflammation så de åkte till Strömsholm. Efter att ha väntat i 3,5 timma kom en veterinär och undersökte henne. Veterinären trodde inte på livmoderinflammation utan att det var lunginflammation.  Selma skickades hem med medicin. På måndag morgon åkte de till Arboga smådjursklinik som tog hand om henne ställde rätt diagnos och opererade henne.  Tyvärr överlevde hon inte, men den kliniken gjorde verkligen allt och lite till.

ingrid
0

#6 Det är skrämmande. De hade ju rätt i att min hund inte hade ngt livshotande men att inte ens skicka med henne smärtstillande (nu ordnade vi det ) är för mig djurplågeri och en nonchalans mot djuret som är oacceptabelt. Kan tillägga att vi sammanlagt kontaktade 5 djursjukhus med jour.

exitingsvillemo
0

Idag bär det iväg på semester, till Norrköping med familjen och ytterligare en familj, Kålmården på tors och safarin på fredag.

Mamma är hund-och hästvakt medans vi är borta.

Hoppas på trevligt, inte allt för varmt väder.

Annette
0

Är hemma på frukost innan jag åker vidare till nästa ställe. Det blir nog regn här idag också.

Fy, vad det är mycket man vill ha gjort på jobbet innan man går på semester! Och allt jag måste informera vikarien om ligger i min trasiga dator, så får vi snart inte igång den så får jag göra om allt det arbetet också :(

Ha en bra dag!

AusaBausa
0

God fm!

här skiner solen men jag ska in t stan o lämna igen en padda som gubben o svärfar använt t vårt blivande uterum.sen lämna in foto på lokaltidningen(hoppas det ej är försent) på Tindra som blir 5 på söndag, ja vart tar tiden vägen?

Ska försöka hinna tömköra Kefir lite o ev få på en grimma på föling..

sen i kväll ska jag o ngr tjejkompisar in o se "Ugglan" (magnus).

Ha en bra dag!

Ninnii
0

God förmiddag! Här hänger det regn i luften. Ska ut och köra Bill idag, efter att han har haft en veckas semester. Nu m´åste vi fortsätta slipa på dressyren. Vi har ett tag på oss, nästa tävling är inte förrän den 16 augusti. Sen ska jag träna Webbe oxå. Det är en riktig go häst faktiskt! Men nu ska jag börja med att gå ut och mocka, då de har stått inne inatt.

Ha en bra dag alla!

[LinneaDahlberg]
0

God dag!
Jag är fruktansvärt trött idag efter helgen och jobbet igår. Idag är enda dagen den här veckan jag är ledig och har passat på att ta igen ett par nätters sömn. Ska iväg på månadsträff hos min lydnadstränare med min äldsta tik. Måste lämna lilltjejen ensam hemma med den andra vovven några timmar vilket känns lite i hjärtat, men det är nog bara bra träning för henne. 

#8 Oj! Jag hoppas ni får trevligt! Jag vill också till Kolmården och hälsa på Roslagsfårsbaggen Truls som vi sålt dit. Ta gärna en titt på honom. Han är snygg! ;)

Milla
0

Hej! För en god dag är det inte idag!!

Vi har precis varit och lämnat vår älskade gammel man i guds händer, vi hoppas nu att han hittar sina får så att han kan valla så mycket han nu orkar.

Detta är något av det värsta jag har varit med om, det är just i dessa stunder som man  undrar över varför man överhuvudtaget har djur.

Zap är i allafall saknad och otroligt älskad.

Det regnar här och det lär inte bli mycket gjort under dagen. Jag ska ta med mig flickorna (dom två andra hundarna) och gå en långrunda i ensamhet.

Hoppas ni andra har en bättre dag!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

sanne
0

#13 ååå Milla, vi tänker på er. fina lilla Zap..han har haft ett bra liv, ni har gjort allt för honom. nu springer han utan att ha ont längre. stora kramar till hela familjen.

RebeckaSvensson
0

#13 Beklagar din sorg, det är alltid lika hemskt när det är dags att ta adjö. Stor kram till dig.

Gosa
0

#13 Milla, ni gjorde det enda rätta för er lilla vovve. Det är inte roligt när dom blir gamla eller sjuka, men man måste tänka på djuret i första hand…. inte sig själv.

Jag hoppas att sorgen lägger sig snart så ni istället kan se tillbaka på alla fina stunder ni fått tillsammans. Allt ordnar sig ska du se, det sägs ju att tiden läker alla sår.

Stor kram till dig. Pia.

[Croneld]
0

Go´kväll!

Idag har jag varit med fölis på Ultuna och röntgat honom efter vrickningen. Nu är han bra och kan få börja gå ut på promenader och så småningom i hagen igen. Härligt efter 4 veckors boxvila och stor lycka hemma hos oss! Mandamamman däremot har varit lite sur på att stå inne, men som den goda mor hon varit har det fungerat. Med någon timme ute i hagen på fm och en körtur på kvällen har det fungerat bra. Ingen betestjocka här inte!

Jag passade på att väga mina shettisar och Bam Bam väger idag 54 kg, tvåmådader gammal.

God kväll och god natt!