god morgon 9 juli
go morron
Här regnar de i Borås som vanligt. Föräldrarna kom hem från semestern i går så nu är lugnet slut. Men de åker säkert om några dagar igen.
Idag väntar jobbet. Sen i efermiddag får ja besök av en go vän i stallet som troligtvis kan hjälpa mig fota lite
. Får fjäska lite. Hästarna fick besök av hovis igår så nu är alla fina i fötterna.
Borde träna Bastic lite idag också.
Hoppas alla får en bra dag

God Morgon
Kom hem från Dalahalla och Rapsody igårkväll. *superbra*
Idag gäller hästar (betäckningar,träna och gosa), staket och pappersarbete…Borta bra men hemma bäst…
Ha en skön dag
Morrn !
Idag blir det stallet en sväng träna lite inför premiering och lite annat. Måste prova nya sadeln me och se så den ligger bra och sen ta med den gamla och skicka till dess nya ägare .
Kanon väder ser det ut att bli med så det är skönt.
GODMORGON
Idag har jag fått den strålande nyheten att mittt Islandssto Gosa är dräktig!! Jippi vad roligt. Hon blev ultraljudad igår kväll och var dräktig på 20 dgr. På söndag åker jag och hämtar hem henne, det ska bli otroligt skönt att ha henne hemma igen, jag har saknat henne såå mycket.
Imorgon är sista arbetsdagen för mig, sedan väntar 4 veckor semester. Ska bli väldigt härligt med en längre ledighet. Nu hoppas jag bara på det vackra vädret 
God eftermidda !
Sitter här och är nollställd, vad ska jag göra ?? inte ofta detta händer men nu blev det så…
.Ta Wilma med mig o ta en körtur kanske så Cissi får röra på fläsket…
Blev lite blackout nu när dom ringde o sa att jag kunde stanna hemma och inte behövde jobba mer idag..Här ser det ut o kunna börja regna vilken sekund som hels men tur det finns regnjackor…
Ha en bra dag alla!

Go´kväll!
Man kan åtminstone inte klaga på att dagen har varit fattig på händelser
.
När jag klippte gräs på kyrkogården kom två gamla damer och sa att det brann utanför den gamla yllefabriken på andra sidan ån. Det visade sig stämma, så jag ringde brandkåren.
När jag var på väg hem från jobbet ringde mamma. Då hade pappa och Eros råkat ut för ett litet missöde som ingen av dem hade skuld till. Det var bara att trycka på gasen och åka dit. Resultatet blev att pappa fick åka till akuten och klistra ihop ett sår i huvudet och veterinären fick komma ut och sy ihop Eros näsvinge som hängde lös och fladdrade. Allt slutade bra och Eros har piggnat till efter sprutan han fick. Han blev så sömnig att han stod och snarkade.
Till råga på allt tycks det varit ett polistillslag här i närheten. Både teknikbilen och en målad var på plats. Detta är ju mer spännande än Cops ;)
I morgon skall vi klippa häckar, får se vad som händer då ;)

#5 men Annette vad händer hos dig? Nu blir man orolig

#6. Tja, det är bara klåfingriga Eros som varit i farten och haft lite otur. Senast vi sydde en häst var 1988, så jag tycker statistiken ser riktigt bra ut
.

#7 Hoppas både din pappa och Eros blir bra snart.

#8. De är redan pigga igen :) Eros har stallarrest några dagar, pga flugorna, samt får penicillin.
God kväll!
Nu har min sambo gjort ett gediget jobb. Hästarna kommer hem i helgen och de ska vara i vinterhagen, men det var gräs upp till magen på oss. Och vi som inte hade den stora klipparen hemma. Men sambon gick ut och tog den lilla gräsklipparen och klippte hela hagen på högsta höjd. Vad gör man inte för sina pållar. Det har varit vall där, och nu har gräset blivit jättebra.
Ha en god natt alla!

God kväll!
Har varit i stallet nästan hela dagen. Ägnat lite kvalitéts tid med Nigeria. Gav Ella en hel rengörning efter stationsbesöket hon och Es Almeta varit på. Syrran tog hand om Metas rengörning och tog ut henne på en promenad. En tjej har ridit Madicken och pysslat med Cookie och Matilda. Nadjeshas gamla sommar matte var ute och hälsade på och tog en tur på berget med Nadd. Eftermidagen ägnades åt stängsling, så när det var färdigt flyttades det om i hagarna. Ungponnyerna fick nytt bete,likaså Softee och hans flickor. På kvällen tog jagoch killen ut Mallory och Josephine på promenad. Estel fick en ny flickvän, vilket resulterade i att hans andra flickor blev sotis, fölen däremot tyckte att det var mycket spännande. Härlig dag trots lite regn till och från, nästan alla hästar har fått lite egen tid. Igå var vi och hälsad på Cassius Clay på sitt sommarkollo. Han har växt till sig riktigt ordentligt, såg väldigt fin ut.Kul!
Ha en bra kväll
#1 Jag såg Rhapsodi under måndagskvällen. Bra som vanligt men det känns som det var sista gången för oss, har man sett en så har man sett alla:) (Det var 10:e året för oss).
Annars så har jag varit och hämtat mitt welsh sto i dag. Hon har stått hos hingsten Rimskij och är nu klar. Hoppas på det iaf.
Sitter nu på jobbet och har ett skift till efter detta, sen är det SEMESTER!!!