skambud
Jag undrar om det är fler än jag som fått skambud vid utannonserade hästar. Fick nyligen budet 2000:- på mitt utanonserade sto.
Hon är fullstammad guldbelönad ettåring. Sen blev jag tidigare erbjuden 6000:- för ett vuxet stambokfört sto, musblackskäck.
Folk verkar tro att bara för att en häst är till salu så går det att få den hur billigt som helst. tom chefen på mitt jobb sa att hon tittat på en lippizanare ett tag och nu skulle hon ringa och ge dom ett skambud.
Huuu, ja det var verkligen skambud. Måtte ingen sälja sina ponnys så billigt som 2000:-….
2000 så mkt…??? själv har jag blivit erbjuden 1500 för mina hästar inkl deras utrustning…Vem f*n säljer sin häst för de..?? är trött på alla oseriösa människor!!!
Såg en lapp på Granngården för en tid sedan:
Önskas köpa!
Shettis, riden och körd, helst med utrustning.
Max 3000 kr.
Visst kan man väl bli mörkrädd? När jag berättat att jag gett 9000 för en av mina vallacker skakar "folk" på huvudet och säger -Men varför betalar du så mycket? Det finns shettisar för ett par tusen på Blocket.

Vi köpte i och för sig min shettis för 1500, då va det en 6 månaders hingst utan utrustning och ohanterad.
Men Det är skammligt. En shettis (speciellt riden och körd) är värd mkt mer. Fattar inte varför folk har så lätt att köpa ett halvblod på 100.000 men inte kan ge mer än någon tusenlapp för en shettis.

Sånt har jag också råkat ut för "12000 för en shetlandsponny, när man kan köpa i Skåne för 2000" Ja, men åk då till skåne och handla. Det finns säkert ett och annat fynd bland de billiga shettisarna, men det känns ju som om man vill ha bra betalt av köparen så man vet att hästen uppskattas för sina kunskaper och inte bara för den är söt. Är de sedan väl inkörda och ridna och tävlade tycker jag man kan ta bra betalt, även för valacker.