Godkända hingstar
Inspirerad av Malungstjejs tråd "Från hingstföl till godkänd avelshingst"…
Hur såg våra godkända hingstar ut som föl?
ååå vilken bra tråd!!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
hoppas fer hakar på den här tråden, det här blir kul
Flera hingstar…
Bilden föreställer Lysol första gången jag såg honom och bestäde mig för att köpa, då var han exakt tre månader. Jag tyckte han var mycket trevlig, men avsikten var främst en kompis till Egil. Under åren fram tills han godkändes har jag i princip hela tiden tyckt att han är väldigt trevlig, med undantag för när det var dags att tänka på anmälan till avelsvärdering de chanser som fanns innan jag väl anmälde, då hade han tappat i karaktär.Jag ansåg honom då om en blivande valack, han tom såg ut som en sådan. Men sedan kom han igen och jag fick anmält och det gick vägen.
Jag skall leta upp någon bild på Lnus som föl också, men det dröjer då de finns på en annan dator.
Veritas odium paretFörvånad

#7 oj va fin han var redan som liten !
de andra me så klart !

#2,3 Jag skulle gärna vilja se bild på Epus mamma… 

Va roligt hanna att du kom på detta 
Epus var ju kanonfin redan som föl 
Jag har tyvärr inget kort på min hingst som föl 
Har blivit lovad i många år av uppfödaren el rättare sagt skötaren till hans mamma att jag skulle få både film & kort på honom som liten, men nu har jag gett upp hoppet om att någonsin få se dom.
Kul o se hur dem ser ut som små alla fina g.k. hingstar. Även som ngn skrev så vet man ju aldrig vad det blir av dem..den fula ankungen blir kanske en vacker svan…;-D eller tvärtom!
#9 Jag har ett par stycken hemma (sitter på jobbet nu).
#10 Tack, det tyckte jag också 
#7 Oh vad vacker…. mitt hjärta klappar för vackra fuxar…
Så kul att se hingstarna som föl!!! Man kan ju se en tydlig hingstkaraktär på dom, maskulin uppsyn helt enkelt! Jag kommer ihåg när Kompis Yrrol blev Championföl på Valla. De flesta såg väl redan då vartåt det lutade. Men sen gäller det ju att förvalta sitt material också.
Fler föl-vuxenbilder önskas!

#16 oj vilken snygging!

#16 Men va fin han har blivit 
#17 #18
:-)Tack!

Puttar. Fler hingstar som föl?
*puttar* kom igen nu alla med godkända hingstar… Vi vill se bäbiskorten :O)
#16 sa vacker han va speciellt med den svarta fargen, den ser ut att ha "dapples".