AloeVera produkter
Vårt sto fick ett set med aloevera produkter på utställningen i Örebro i Söndags.
Är det nån som använder sånt till häst eller hund och om i så fall är det bra grejor och vad använder man det till ???

Ingen som provat ?

vad är de för aloevera produkter? Jag använder en del på min hund

Det är en sprayflaska och nån gel och en pumptvål.
Använder schampo till mina hundar som är aloe vera från LR, den är bra samt har glansspray till hästarna som fungerar bra den med…Har aloe vera grejor till mig och barnen och tycker att de är fantastiskt bra på solbränna…är man det minsta rosa så går det bort över natten…

jo då vi har provat på olika behadlings sätt med aloe vera men har tyvärr inte varit något vidare resultat. Det senaste som vi testa var att tvätta med tvålen sedan spraya och därefter lägga på gelen. Det brukar komma massa försäljare och lämna "prover" så det finns ett lager i selkammaren.

Sprayen är bra att använda på sår, då det har läkande och smärtlindrande effekt. Hade det på April ett tag, och det läkte jättefint :) (vet ej om det var ren tillfällighet eller aloe-vera sprayen)

Jag har provat lite olika märken, men det är endast ett som har gett mej nånting. Har dock använt mkt till min häst och där är det super tycker jag

Vet att det finns MÅNGA aloeveraprodukter på marknaden men det jag har provat både till mig själv och till mina hästar är produkter ifrån Forerever (FLP) och dessa produkter tycker jag både till häst och mig själv.Till hästarna använder jag både Gelly`n, och propolis och veterinary formula. Har du själv ont så är HEAT Lotion (söverän)
#6 Aloevera ska man väl bara ha till utvärtes bruk, alltså inte till sår? Eller har jag fått det om bakfoten?
Vi har Aloe-Vera utanfor vart hus, tar alltid lite fran "busken" om jag har sar eller nat, fungerar jattebra! Min kompis anvander det till sina hastar mot solbranna osv det kommer i en spray flaska da!
Jag tror jag vet vilken firma ts fått sitt pris ifrån. Utan att göra reklam för den så kan jag säga att iaf jag enbart haft bra erfarenheter av de produkter jag provat därifrån. Spray, gel, kräm, tandkräm eller t ex deodorantstick. Invärtes och utvärtes produkter.
Minns t ex då en granne till mig beklagade sig över att hennes vita sto hade aningens vätskande hårlösa fläckar uppe på korset. Stoet hade haft det ett tag och trots att matten som är minutiös med all skötsel samt veterinär gjorde vad de kunde för försöka få det bättre ville det inte ge med sig. Provade nämnda spray och gel under någon vecka, det vätskande fläckarna krympte snabbt och håret började växa tillbaka. Matten var enormt tacksam och jag glad att jag kunnat hjälpa till.
Aloe vera är superbra! Använder det till alla mina djur och till oss själva (barn och vuxna). Bland annat är det jättebra om man brännt sig på brännässlor, klådan går över på någon minut. Jag använder mest den rena gelen (99%), men har även använt veterinärsprayen på mina hästar. Det är antiseptiskt, så det tar bort bakterier. Jag använder det på sår på hästarna och hunden och jag tycker att såren läker fort.
#9 Att ha det på sår räknas inte som invärtes bruk, invärtes bruk är om man typ äter det ;o)

Jag har använt alovera produker till hästar och hund med väldigt goda resultat , bla användes ju Alovera sårspray och sårgele till våran Ajax och han har ju läkt ihop jättebra .
Det är ju en hel del som vet hur Ajaxs sår såg ut och så här ser han ut idag. Man kan inte tro att han för lite över ett år sen var helt nerrakad i manen och hade ett stort hål i halsen :-)