Ludvika katalogen 2006
Såg att katalogen till unghästutställningen i Ludvika hade kommit ut på SSS hemsida, mycket roligt att se vilka som ska dit.

Ja, jag anmälde själv i ett svagt ögonblick. Får se om vi åker. Jag känner mig mkt trött på utställningar just nu. :-/
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Vill bara påtala att numreringen av ponnyerna i klass 8 inte stämmer riktigt. De kommer gå i bokstavsordning, så det blir lite omflyttningar i den klassen. Att det blev så beror på att det först såg ut att bli färgklasser, men att några strykningar ändrade på det.
#1 Hur kan du vara less på utställningar som bara åker varje helg?! Alltså i Storbritannien finns det de som packar sin lastbil och åker på "showturné" och blir borta ett par veckor och visar ett par-tre gånger i veckan. Har jag hört. 
Hursomhelst är jag tacksam för om jag får veta så snart som möjligt från de som inte kommer, eftersom folk står på kö att få visa i drive in. Fast jag hoppas förstås att alla anmälda kommer!
#2 "showturné" Heja England vilken kul idé.
Jag är helt död efter en dag, vi borde nog åka till England på träningsläger, eller vad tror du Cattis?

#3 Jag hänger på direkt. Flest mil i bilen vinner =) Passar på att fusköva lite genom att köra Mantorp och sen Ludvika, samma helg.
Jag tänkte fråga dig om du inte kunde bli tränare på lägret.

Inga problem, det ordnar jag och min kära gamla Volvo (fartmonstret)
# 6 Just det fartmonstret de borde ligga under punkten "Tips hur man håller utställningskostnaderna nere".
Har du några tips?

#7 Inte bli stoppad av polisen?, Håll koll på hastighetsskyltarna?, Förvänta dig att allt kan hända och förbered dig på det,
Kolla kartan så att du åker rätt väg och inte köra fel (Körde fel när jag skulle till premieringen och det blev några mil extra för det)
Ha alltid med dig en rejäl domkraft i bilen, spar kanske inte pengar just för stunden, men när du förstört den allt för klena domkraften och inser att du måste köpa en ny så spar det pengar.
Och ja. Jag har gjort alla dom felen själv. Bjuder på det.
# 8 Det kanske är fler på Forumet som har tips att delge oss andra?
Poliser med vågar kan förstöra en del…………..

Måste fråga, ni som åker mycket med släp, Hur ofta stöter ni på poliser med vågar…
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Inte så ofta men det finns sådana ställen ut med vägarna där poliserna kan väga oss *ler*

Hur många som kör med släp har koll på hur mycket som ni får dra med bilen och hur mycket släpet väger?

ha jag får dra 1430 med volvon

Får dra 1100kg med min bil. Transporten ligger på 1000 kg och jag får lasta 490 kg. Borde väl i praktiken innebära två shettisar utan övervikt!

Tjänstevikten på vårat släp är 800 får då lasta 630 eftersom vi vägde in det på 1430 ..

Kanske att ni kommit ifrån ämnet lite här..? En ny tråd med rätt namn kanske skulle få fler att ge sej in i diskussionen?