Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett35-shetland4fun
Läst 4329 ggr
Jennie104
0

Lång

Är jag för lång för en shettis?

jag är 1,60

mvh Jennie

Jennie104
0

;´)

Klasselover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det beror på hur hög shettisen är, men troligtvis - ja, du är för lång!

'Min' medryttare rider 'min' övervuxna shettis på 118cm, hon är 155cm och lagom på honom. Hon rider även shettisen på 101cm ibland, hon är lite lång men passar helt okej. Hon väger ca 40 kg, om det skulle spela nån roll.

Här ser du min medryttare, ungefär lika stor som dig, på en 118cm hög shettis. Hon sitter dock i montésits där ;)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Jennie104
0

Asså att rida på

Klasselover
0

Ja, att rida på..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Jennie104
0

Så jag kan rida på en shettis? ;)

Jennie104
0

Hur hög ska shettisen vara då?

Klasselover
0

Nej, du är nog för lång för att rida shettis! Det är ovanligt att shettisar blir högre än 107cm, Klasse på bilden är överväxt och därför inte en normalstor shettis.

Nu visar jag en lite dum bild, hur det ser ut på mig på en normalstor shettis. Han är 101cm och jag är 165cm lång (Jag red inte på honom, bara satt på). Alldeles för stor, som du ser.

Klasselover
0

Jag skulle nog mer satsa på en maxad B-ponny eller C-ponny, om du tänkt köpa en ponny. Russ kanske?

Pinacoladas
0

jag skulle verkligen köpt en D-Ponny!!!!

Klasselover
0

Ja, om hon ska köpa häst. Men det beror ändå, min medryttare ser skitliten ut på en D-ponny, och de är ju ungefär lika långa.

Jag ser inte stor ut på en maxad B, även om jag ser bättre ut på en D-ponny. Och jag är 165cm lång och lite mullig. Och B-ponnyn är rätt smäcker.. På bilden sitter jag på skimmeln längst bort.

Pinacoladas
0

håller med :/

Animal-3
0

Jag tycker du är aldeles för lång för en shettis. Sattsa på en större ponny.