Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 29-icke-hästrelaterat
Läst 2021 ggr
Hanna-D
0

Vad jobbar du med?

Snor idén från Gotlandsruss ifokus…

Vad jobbar du med?

Petra-Stark
0

Pluggar till Polis..

Annette
0

Kyrkvaktmästare. Har 61% på en kyrkogård. Utöver det gör jag timmar på ett församlingshem och en prästgård.

Till vintern funderar jag på att skaffa ett jobb till, eftersom det är då jag skall ta ut all min komp.

Pernilla77
0

Jag jobbar på Brinks Gurkor AB.
Men är säsongsanställd. Hoppas på 50 % i vinter.

jalla
0

Jobbar på Volvos reservdelslager i Göteborg

Anna-Karin
0

Arbetar 100% som förskolelärare.

zettan
0

Jobbar egentligen 100 % på hööks lager. Men är sjukskriven
50 % nu.

SofieBroden
0

Jag jobbar som djurskötare på Fredriksdals friluftsmuseum i helsingborg.

Milla
0

jag jobbar just nu 61% inom hemvården.

jag har 50% sjukpension som jag hoppas ska hävas till hösten då jag ska börja plugga 100% på distans till undersköterska. Min tanke är att jag ska kunna jobba inom slutna psykiatriska vården när jag är färdig.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jenny_Danhage
0

Jag är väktare på Securitas.

Annette
0

#9. Det är min gubbe också :)

Peppe
0

ska börja andra året på naturvetenskapliga i höst

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

sanne
0

Arbetar 100% på Hööks. Postorder, butiksplock och även returavd.

sen 100% mamma oxåSkrattandemed allt va det innebär…

Ninnii
0

Är färdig undersköterska, så jag jobbar natt på ett äldreboende!

Stall-Stjarna
0

Kör lastbil, fast just nu är jag "mammaledig"

AnnaLundin
0

Jobbar? Flört Cool

Jag är s.k lyxhustru, om man nu kallar det lyxigt att alltid ha ont om pengar. Men visst, lyxen består i att få se barnen växa upp hemma…

För att få det att gå ihop litegrann så är jag konsulent för Lingon och Blåbär barnkläder (även till ungdomar o vuxna) som säljs via hemförsäljning (s.k homeparties). Jag är utbildad till hovslagare men arbetar inte särskilt mkt med det pga att kroppen inte håller. Sen har jag lite mer planer på inkomstkällor, men det är inte klart än. Det hamnar i alla fall i mitt eget företag som i dagsläget alltså innehåller hästarna, hovslageriet och L&B-försäljningen.

Och just idag ska jag börja årets sommarjobb - tänk att ha sommarjobb vid 39 års ålder Skrattande, ska köra lastbil i två veckor.

Emma-Andersson
0

Jag jobbar som peronlig assistent på heltid.

veronica-olsson
0

Jag jobbar som tidningsbud 20timmar/vecka.

ElinSa
0

Börjar andra året på djurvård/djurparkslinjen till hösten.

HannaDolly
0

ska börja nian till hösten ! :))

Linda-A
0

Jag pluggar heltid på SLU. Tanken är att jag ska vara färdig husdjursagronom i juni 2009

Ellen89
0

Pluggar heltid, forhoppningsvis jobba nanstans med kossor, grisar lr hons. Ska gora lite praktik sa jag vet exact vad det ar jag ska gora!

plutten-92
0

jag skall börja första året på Wången till hösten. i början påsommaren jobbade jag på dagis och bageri

ThiffannyJ
0

Jobbar som skadehandläggare på ett försäkringsbolag. Jobbar nu 68% men ska gå upp till 75% Jobbar endast kvällar oftast mellan 16:45-21 och är ledig alla röda dagar samt helger. Passar mig mycket bra då man har den ljusa tiden i stallet, framförallt på vinterhalvåret!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Olofsson
0

Pluggar till undersökterska. Har tidigare kört lastbil ett kort tag.

Linnah
0

Pluggar juridik, från och med i höst på juristprogrammet samt kurser i mänskliga rättigheter. Frilansar som fotograf och skribent, samt kommer jobba extra i höst men vad det kommer bli får vi se, troligtvis något administrativt.

Sasser
0

100% skötare inom rättspsykiatrin, men är 25% partiellt ledig så länge barnen är små:)….

ElisabethA
0

Jobbar som kallskänka i sommar men blir student på heltid till hösten.

Maliiin
0

Jobbar på StatoilmackCool

Joystick
0

Jag är arbetssökande 75% och 25% sjukpensionär.

Jobbade som hästskötare på ridskola fram till nyår men kroppen sa ifrån.

Johanna-Granberg
0

Arbetar som sjuksköterska på en akut kirugavdelning.

Frida-E
0

Jobbar i kassan på ett konditori. Fri tillgång till bullar och bakelser hela dagarna!.. Skrattande

SaraDoos
0

jobbar som AD på reklambyrå sedan 9 år tebax.

80% nu så att jag kan vara hemma med min 3-åriga dotter på fredagarna (känns jättelyxigt!).

Backbyn
0

På Systembolaget, sen 16 år tillbaka.

Anette
0

Jag jobbar natt, som undersköterska på medicinsk akutvårdsavd. Maken är lastbilschaffis.

annie
0

Jobbar som fyrbarnsmamma… nej, det kanske var min fritid det! Cool Jobbar annars som läkarsekreterare på vårdcentral, 75% med en heltidstjänst i botten (som jag hoppas jag aldrig behöver börja med, 75% räcker gott!).

Madelene_Udd
0

Jobbar som avbytare, dvs jag mjölkar kor och sköter om djuren så att bonden får vara ledig några dagar i månaden.

Jobbar 75% med detta och 25 % med mitt eget företag som innehåller hästarna och ekonomi service till 2 företag i skogsbranschen, främst kontorsarbete och bokföring.

balotte
0

Jag jobbar i en hästsportsbutik i Växjö förhoppningsvis blir det fast anställning till nyår.Har annars ett 100% jobb inom sängtillverkning men nacken klarar inte av det. Utbytta diskar i nacken.

IdaS-A
0

jobbar som undersköterska på ett äldreboende, 75% i september igen, nu jobbar jag mer.

[Billan]
0

Mitt jobb sen tjugo år tillbaka är. Vet. ass / djursjukvårdare på ett djursjukhus.

ElisabethA
0

#31 Vilken god löneförmån!!!  Skrattande

pinkish
0

jobbar på en gräddbollsfabrik/godisaffär

Made
0

Mitt jobb sedan 12 år tillbaka…är på Ahlsell. Jag jobbar på säljsupport som är en avdelning som hanterar reklamationer. Arbetar heltid men har nu i år haft måndagar fl-lediga med min snart 2-åriga son, har sparat dagar så de ska räcka året ut. Har annars tre barn och det är ett helt tids jobb det med…  =0)        + en hel hög med gosiga djur….Hästar , hundar och kaniner!

Hanna-D
0

#40 Din smörgåstårta är ju inte dum den heller Räcka ut tungan

Hanna-D
0

Jag är anställd av polismyndigheten och är stationerad på gränspolisavdelningen på Arlanda. Jobbar 100%, udda tider som tidiga dagar (6-15) och nätter (23-08) mest.

Trine
0

Jag jobbar halvtid med min gubbes företag sköter lite pappersjobb ,kör ut diesel till grävare mm.

Sen andra halvan jobbar jag på Homna stuteri ett tag för min kompis har opererat sig .Varit väldigt lärorikt och givande när man fått jobba med det man älskar..GladHar jobbat på olika ställen där man behöver vikarie ex preem, ica, städerska,kiosk,resturang mm.

ElisabethA
0

#43 Hehe nä, det är sant - och många kanter blir det på en sommar Räcka ut tungan

BeckieBoo
0

studerar estet dans nu, jobbar extra på ett café å på skopunkten

Milton1
0

Jag jobbar som förskollärare.

India
0

Skall utbilda mig till undersköterska till hösten, ev inriktning psykiatri. Har även familjevård hemma på gården. Sommarjobbar lite i hemtjänsten just nu, mysigt jobb.

Carita
0

Jobbar som hästskötare och med det ekonomiska i sambons rörelse. Helger och nätter hinns det med att jobba på café och nattklubb det innebär servering, matlagning, gardroben och kassaförsäljning. Skoj men slitsamt när man ska ta hand om familjen också. Önskar ofta att ett dygn var 48 timmar.

QuickStep
0

sköter kontoret och bokföringen hemma med marina med ca 120 båtplatser samt lite gårdsjobb.
=)
Perfekt o ha jobb hemma när barnen e små. Dotter på 2 år och en i magen som jag tycker ska komma ut nu, men d e väl bara 2 veckor kvar tror jag.

Kana
0

Jag jobbar 100% på Inköpskontoret på Clas Ohlson som Produkt assisten på Maskin och Verktygsavdelningen.
Det är ett jätte roligt jobb! Just den här tjänsten har jag haft i 1 1/2 år. Jag har jobbat på Clas Ohlson i 22 år oj hur gick det ihop jag som bara är 23 år Förvånad

Benjamin
0

Jag jobbar som analytiker på kriminalunderrättelsetjänsten på polisen i Lund till 100% men är 25% barnledig.Glad

Underbar
0

Jobbar inte än, pluggar till kock eller servetris.

VeronicaP
0

Jag är snart arbetslös men har jobbat med hästar

jojjehanna
0

Jobbar som lärare på en friskola med montessoriinriktning. Jobbar med klass 3-5. Har 100% i grunden men är nu mammaledig heltid med 4 månaders + 2 1/2-åring. Har arbetat en hel del deltid sen äldsta föddes, eller varit helt mammaledig.

Frilansar för tidningen Ridsport och lite allmänt som hästfotograf och -journalist.

jojjehanna
0

#44 är du passkontrollant?

Frida-E
0

#40 Ja, jag kan inte direkt klaga… Räcka ut tungan

MalinLarsson
0

just nu arbetar jag 75% inom äldrevården.

h00jff
0

Systemutvecklare, skriver webbapplikationer till den grafiska industrin.

Josefina-Aslund
0

Jobbar i butik, Gallerix.

Gosa
0

Jag jobbar som mönsterkonstruktör på MQ:s huvudkontor i Göteborg. Jag är passformsansvarig för alla kläder på Blueprint och Bondelid herr. Det innebär att jag har mycket kontakt med leverantörer, mäter plagg och provar av på "våra killar". Därefter så skickar jag alla provsvar till leverantörerna. På dom vävda plaggen såsom skjortor, byxor, shorts och vissa ytterplagg så gör jag även mönster (via ett CAD-program) som skickas till leverantörerna.
Jag har tagit mig förmånen att arbeta 80%, är ledig alla fredagar för att frigöra lite mer tid åt våra hästar och övriga djur på gården. Naturligtvis också för allt annat som ska göras…

Pimpen
0

Världen är full av människor som är redo; några till arbete, de andra till att inte hindra dem.

Robert Frost

PetraJ
0

Jag jobbar på Volvo i Göteborg. Kör truck, packar reservdelar.

RebeckaSvensson
0

Pluggar till mark/växtagronom och håller nu i sommar på med mitt examensarbete samtidigt som jag hjälper till på lantbruket här hemma.

UG
0

Arbetar som biståndshandläggare inom Vuxenförvaltningen Eskilstuna. Handlägger, utreder, beslutar och följer upp ang. ansökningar om insater enligt socialtjänstlagen. Men är just nu föräldraledig till i höst.

Hanna-D
0

#57 Jag PM:ar dig istället!

stallostby
0

Jag jobbar som undersköterska på ett äldreboende. 50%, jobbar varje lördag och söndag. Ledig på veckan om jag inte rycker in extra.

Intressant att läsa vad folk jobbar med. Vilka häftiga/ovanliga jobb en del har…"analytiker på kriminalunderrättelsetjänsten" blir man ju nyfiken på….

någon har mitt drömjobb (tror jag) Vet.assistent. Sökte den utbildningen en gång för länge sedan…

Annalena
0

Jag har jobbat inom reasturang branschen men sedan drygt ett år tillbaka så jobbar jag 5 - skift på ett företag som heter Seco tools. Jag stortrivs men har svårt att få ledigt på helger vilket är trist när man vill åka på utställningar.

AusaBausa
0

Jobbar som förskollärare, just nu 85%. precis lagom så man hinner m barn o hästar också!

Lauth
0

Jobbar som projektledare/administratör inom byggbranschen med inriktning farligt avfall. Just nu 80 % och hålls med hästarna dom andra 20%!

RebeckaKihlberg
0

I dagsläget sitter jag i kundtjänsten på ett företag som säljer böcker via internet, men jag håller på att söka mig vidare så smått. Börjar bli dags för nya utmaningar

Smultron
0

Jobbar på en högstadieskola som administratör för kommunens 8 grundskolor. Sköter elevregistrering, betyg samt kontakter med familjer, rektorer, elevvård i de flesta ärenden. Jobbar 75 % (har en heltid eg.). Lagom mycket at jobba så för att hinna med barn, hem och hästarna. Fast det blir körigt ändå ibland. Helegerna är oftast inbokade innan de ens börjat. Men nu är det semester….sköönt!

Charlotte-Aveback
0

Jobbar sedan 17 år tillbaka som Account Director på AT&T, ett amerikanskt företag inom telecom. Har huvudkontoret i USA, kollegor i världens alla hörn samt kunder runt om i Europa så det blir en liten resa då och då. Glad