God Morgon 24 augusti
Regn, regn och regn. Det blir att klippa gräs och trimma ändå. Det äckliga är att man blir så varm i regnställ, men sån´t är livet.
Vardagen är tillbaka, skolan började i måndags. Ikväll börjar både scouterna och ridskolan. Vart tog detta sommarlov vägen?
Ha en bra dag.
God morgon!
Inget regn över Lund…än, men de kommer säkert.
Sista skoldagen för denna veckan…*jiipie*…får erkänna att man blir lite trött i ögonen av att sitta och lyssna på föreläsningar i 3timmar…spciellt när det är ämnen man är sådär halvt intresserad av.
Ha en bra dag!
Här regnade det hela kvällen igår och det hänger i luften nu med så vi får väl se om det kommer mer väta från ovan
Elsa är hemma från skolan och är jätte förkyld, stackars lilla stumpan. Hoppas att vi övriga klarar oss från det.
Tack för bilderna Anette! Du kanske ska en tur till Mantorp också
Amor vincit omnia 

Morrn morrn här är det regn fritt och får väl hoppas att det håller sig så idag med.
Idag ska jag åka och löshoppa 2 st 3 åringar en welsh och en shettis. Även 4 åringen Mirage (new forest) ska löshoppas idag då han ska göra kvalitetstestet den 3/9.. Snart dags för 3 årstestet med ju …
God morgon!
Här är det uppehåll idag och vi har nästan sol :-)).
Ska fortsätta städa stallet idag. Skurning står på schemat ;-). Så tråkigt men himla skönt när allt står klart inför installningen i höst.
Vädret ser bra ut här. Idag är det inskrivning på högskolan 
God morgon!
Sitter här med en kopp kaffe, ser hästarna genom fönstret, barnen leker med disken i diskhon. Alla är lyckliga, utom hunden som måste ha tratt på sig.

god middag ja nu skiner solen här och jag har varit i väg och löshoppat hästarna och nu när jag kom hem trodde man ju att katalogen hade kommit till Värnami idag men inte attan hade jag fått den idag heller.
godkväll nu har vi målat allt det svarta eller nästan allt, dvs alla karmar och detaljer………
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Nu får det väl vara God Natt istället för God morgon…
Precis kommit hem. Tröskat hela eftermiddagen och kvällen, så skönt att det har varit bra väder hela dagen så vi har fått undan en del. Sakta men säkert börjar vi kanske närma oss slutet.. När vi skulle köra hem med vagnarna så gav vägen sig och vi fick inte upp vagnarna, utan de lutade väldigt oroväckande åt sidan. Som tur var så kunde vi, mha ytterligare en traktor som hölll emot, få upp dem utan att de välte. Hade inte varit ngn hörjdare och ställa sig och ösa 40 ton vete nu…
Ska ut och fodra/vattna djuren nu och sedan plocka undan en del hästgrejor som jag håller på att sortera + en massa annat som ska göras. Verkar som det bli sen kväll inatt.
Iaf fått besked om att tentan som jag skrev i Uppsala i fredags är godkänd! Ett stressmoment mindre :-)