Pregnamare
Någon som använt detta? Jag Har varit inne på hemsidan och läst, och tyckte det verkade rätt bökigt. Synpunkter tack!

Jag provade ett idag och har haft det några ggr tidigare och det är inte så svårt och har visat rätt alla ggr.
När du väl har fått dom där små bloddropparna så är det bara att flytta runt en plastpinne som sitter fast i ett lock till olika rör.
Jätte enkelt om du bara läser igenom allt en gång så är det lätt.
Rekommenderar det till dom som inte vill ultraljuda av olika anledningar.
Jag har använt Pregna Mare sen början på 90-talet. Lätt att använda och visat rätt alla gånger.
Suveränt.
Har provat, tyckte inte att det va så bökigt, visade rätt den gången iaf.
Kan man inte ta vanligt blodprov och skicka in på analys oxå?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Jo visst kan man ta blodprov, men inte själv, eftersom det är ett venprov, och då kommer vet och då kostar det 1100. Gjorde det i våras.
Men nu ska det bli PregnaMare!! Tack ni som svarat!
Förresten, vad tycker stona om att bli stuckna i nosen?
Kan säga att ingen av mina har tyckt att det är besvärligt. Jag hackar lite i läppen eller näsvingen, de märker det knappt. Inte ens den mest misstänksamma som vi hade tidigare. Smidigt.
Får man med någon for av "hacka" eller nål som man gör hål med?
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jag föredrar nog att göra UL ändå, det visar så mycket mer och jag vill nog inte "hacka" någon av mina ston i mulen…
Fördelen med UL är ju att man kan ju se om det skulle vara ngt konstigt….
Delad glädje är dubbel glädje :)
Det ska följa med en grej, antar att det ser ut som en sådan man tar "stick i fingret" med.
Vi har försökt ultraljuda mitt sto, men hon gjorde caprioler, och vägrade låta sig undersökas, så nu blir det pregnamare!
Var köper man det billigast?
Ja man HACKAR bort halva mulen, skämt åtsido !!!!!
Tycker man att det är hemst att ta detta lilla stick, då kan man nog inte ge några vaccinationer heller.
Min gammla Pandora som reagerade på minsta lilla, märkte inte alls av när jag tog detta prov.
Som #9 skrev så följer en lika dan stilett med som man använder på folk ( tom. barn ) när man tar ett blodprov i fingret.
Jag har beställt för 340 kr tror jag att det var.

Jag kan bara hålla med om att UL är bättre men för lilla Bonnie är det INTE ett alternativ.
Hon blev helt panik slagen, så fort veterinären började känna under svansen.
Undra vad som hänt henne?
Jag har provat. Visade inte rätt!
Vi fick ett välskapt litet stoföl trots att Pregnamare sagt att vi inget föl skulle få.
Efter att jag gjort testet (vilket jag inte litade på) så ultraljudade jag stoet i alla fall, och det är jag glad för. Tänk om jag hade litat på Pregnamare….
För den som har haft fribetäckning måste det vara obetalbart med UL. Då får man ju reda på hur långt gånget det är också.
Jag provade och det visade rätt. Relativt enkelt .Skulle inte tveka att använda igen.
Man måste vara noga med att det blir tillräckligt med blod i topsen. Sen är det också så att det måste vara mellan rätt tid.
Som jag sa hos oss har det alltid visat rätt ca: 35 tester.

Har bara provat en gång, det funkade. Men mitt var ifrån Norge och den norska översättningen av engelska var inte helt korrekt, så det blev lite knasigt. Men det blev rätt resultat i alla fall, bebisen fyller 1 dygn om 10 minuter. 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#14 Jag följde instruktionerna till helt och hållet.
Även ultraljud kan vara miss visande.
Va med om ett sto som var UL och inte var dräktig, men det kom ett föl iaf…
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Vi har testat 3 stycken för några år sen, det stämde på alla 3.
Amor vincit omnia