Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 895 ggr
sanne
0

God Morgon 2008-07-18

Go Morgon

Nu ska man iväg o jobba sista dagen innan den riktiga semestern ! så skönt. I går var en dag man gärna kan glömma… Lång historia men vi står nu med en bil ! o kommer så att vara under en längre tid, känns så jäkla hårt.. o dyrt kommer det att bli.. Men som vanligt är det bara bita ihop o se glad ut :)

Idag ska vi åka o ultraljuda en häst, hoppas verkligen att hon är dräktig men jag är fundersam.. Ja ja med vår tur så är hon säkert inte det..

Ha en bra dag alla  !!

zettan
0

god morgon

Här regnar de ute. Jag ska strax åka till jobbet och jobba. Idag blir de hästpyssel i eftermiddag. Har lite stallsysslor som behöver göras.
#0 de kommer säkert gå bra me "henne" idag. Hon har säkert fölis i magen. Håller mina tummar.

ha en bra dag alla

balotte
0

God morgon!

Här är det mulet blir säkert regn. Idag ska vi äntligen hämta hem Balotte, vi ska även hämta hem en liten Hessa en svart 1-åring hoppas hon kommer att trivas hos oss. Jag ska snart sätta in bilder på mina små pållar. Det är så roligt att se allas shettisar.

Ha en bra dag alla!

Bofride
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go morron!!

Idag blir en dag med många sysslor. Är ledig från jobbet och ska göra massor inne, samt allt klart ute för morgondagens utställning här på Gotland. Var så mycket att hålla reda på så jag var tvungen att jag skriva lista igår kväll på allt som skulle hinnas med, pust! Nu är det bäst att jag sätter fart så jag hinner sova några timmar i natt. Tog ett mysigt kort i morse på mitt kärlekspar som jag har hemma Kyss

Hoppas ni alla får en bra fredag samt helg!

Maria Persson
0

God morgon!

I dag blir det förhoppningsvis mera hökörning om vädret är på våran sida Flört

Sen ska 2 hästar duscha dom som ska med på utställningen i morgon lördag i Lövånger

Annette
0

God förmiddag!

Klockan 9 hade jag jobbat klart, började 5 i morse. Har jobbat undan så mycket som möjligt tidigare i veckan. På måndag startar semestern.

Nu skall jag vila och kanske sova lite innan jag börjar med bestyren inför morgondagens utställning. Då ringer klockan vid 2-tiden, så det kan nog behövas.

Ninnii
0

God förmiddag!

Idag ska det plockas bär för att göra saft. Är så himla gott med egengjord saft tycker jag. Sen ska det köras häst. För i morgon ska de ha ledigt för då ska vi cykla upp till stochampionatet och ha det trevligt. Ha en bra dag!

Charlotte-Aveback
0

God förmiddag!

Under eftermiddagen skall vi göra i ordning två ston inför utställningen i Rockelstad i morgon. Jag känner redan hur arg den ena kommer att bli på mig när jag tar fram vattenslangen … men, men … vill man vara fin så får man lida pin, eller hur? Oskyldig

Ha en bra dag!

Kris_J
0

Hello!

Äntligen semester! I dag vräker regnet ner. Kul. Vi skall i eftermiddag bege oss till Halmstad och gå på festival, hoppas inte det regnar då. Dottern boendes i Varberg ville se Håkan Hellström. Hon ringde mig och frågade häromdagen om jag inte skulle åka och hälsa på min kompis i Halmstad på fredag för då skulle de passa bra om hon fick hänga på…Nej, jag skulle inte dit. Men vad gör man inte för sina små…

Hade siktat in mig på en skogspromenad för att plocka kantareller, den får nog vara om det inte snart håller upp.

Veritas odium paretFörvånad

Ellen89
0

God Kvall! Har sitter jag efter jobbet. Har badat damerna idag for utstallningen imorn. Hoppas verkligen det gar bra, det ar forsta utstallningen for aret for min lilla 06a, hon har ju vuxit lite konstigt men nu ser hon ok ut! Bilen ramlar sonder snart, sa har maste det sparas och sparas till en "ny".

#7 Haller med, jag blev mer blot an damerna idag nar dom blev tvattade men det fanns ju hal i vattenslangen! Fot i munnnen

Charlotte-J
0

God eftermiddag!

Här är det mulet och det har regnat av och till hela dagen, blä! Fast regnet behövs för återväxten så det är väl bra på sitt sätt.

Ska snart börja packa transporten med allt som ska med till utställningen imorgon, dock ingen häst utan bara en massa grejer ;-)) Trodde jag skulle få hem mer idag men det verkar inte så, det kommer säkert på måndag istället. Fick hem så söta sparbössor och äggkoppar igår, man blir som barn på nytt ;-)

Annars är allt lugnt som vanligt och snart är det dags att göra middag så barnen blir utfodrade ;-)

Ha en fortsatt bra dag allihop och Lycka till alla ni som visar häst på Rockelstad imorgon!

Amor vincit omnia Kyss

plutten-92
0

God eftermiddag!!

Idag är det strålande sol i norrland Cool

I kväll bär det av neråt i landet för att hämta hästar och jag och min syster skall börja semestern hos mamma för att senare i veckan börja med träning inför premiering men min shettis!!

Kris_J
0

#9 Lycka till på utställningen.  Nyfiken, ser att hon har en del päls. Hur varmt eller hur kallt är det i dina trakter? Jag innbillar mig att det är ganska varmt. Hur långa perioder har de sommar repektive vinterpäls däröver.

Veritas odium paretFörvånad

Ellen89
0

#12 Just idag vart det varmt ungefar 20 grader (om dan). Vi har haft allt mellan 3-20 grader over "vintern". Queensland ar det varmaste i alla arstider i Australien.

Damerna har haft vinterpals sen Maj i ar och har borjat falla just nu - det har varit en lite varmare vinter, dom brukar falla runt Augusti-September. Forra aret hade Erikka (pa bilden) jattemycket pals men i ar har hon mindre an den andra.

[Anna-N]
0

#13: Bor du i Q-land Ellen? Där har vi våra släktingar (en hel drös) Skrattande

Hanna-D
0

God kväll

Jobbar för en gångs skull kväll, går av kl 24, så typiskt att man tvingas jobba kväll dagen innan utställning. Jag var taktisk och anmälde sto med föl för att slippa vara där tidigt = hinna tvätta häst på morgonen.

Lycka till alla som ska ställa ut i morgon!

Annette
0

#15. Mamma jobbar 9-23 idag och vi åker 03 i morgon bitti :)

Hanna-D
0

#16 Usch, hoppas hon kan sova i bilen. Jag är väl hemma 00.30 och går upp vid 6 för att hinna schamponera stoet och fånga in en vild fölunge och packa bilen full med SSS grejer…

Annette
0

#17. Ja, både hon och ungarna får gärna sova så jag får köra i fred. Finns inget värre än när de efter 2 mil börjar fråga "är vi framme snart?".

AnnaLundin
0

#0 - det där med att plötsligt bara ha en bil känner jag alltför väl igen, min egen bils växellåda havererade dagen efter Trelleborgutställningen i juni och står fortfarande kvar på verkstaden. Och utan att säja  ngn exakt summa så skulle jag kunna köpa minst 3 riktigt riktigt fina shettisston för de pengar som det kommer kosta att lösa ut eländet…. Gråter

Idag har jag varit sekreterare på premieringen i Norrhult, efter bara 3½ timmes sömn - jobbade natt igår… Men det var riktigt kul faktiskt, det gör jag gärna fler gånger. Man lär sig mycket på att titta på många hästar, oavsett raser, och samtidigt få en domares kommentarer till det man ser.

ThiffannyJ
0

Min växellåda och har också sagt upp sig Gråter

Står i garaget och det meckas för fullt med den, måste ju ha den i morrn Hemlis

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

AnnaLundin
0

#20 - misstänker att du har en något billigare variant av växellåda än jag har… Eller i alla fall en som det finns att få tag i begagnade av. Till mitt bilskrälle tog verkstaden först hem en begagnad - fel sort… Sen hittade de en av rätt sort - som var trasig Förvånad … Och sen fanns det inte fler begagnade sådana att uppbringa inom landets gränser - så vi fick vänta 2 veckor tills snubben som nu håller på att renovera min växellåda hade haft semester färdigt… Både dyrt och långdraget - jag är rätt less nu.

ThiffannyJ
0

Vet inte vad den kostar, min bil är en gammal passat från mitten på 90 talet kanske… Och sen är mammas sambo bilplåtslagare, han jobbar med Audi och WW, så han fixar det, och pappa betalar delarna…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

VeronicaP
0

God kväll , precis hemkommen från Axevalla , varit en lång dag med mycket regn och en hel del sol, bara så jobbigt att köra när det regnar så.

Amanda har kört ponnychampionatet idag med Dalsgårds Jasmin och hon kom 2:a och på tiden 2.30,9 .

Angel och Mikaela S Melander vann på den fin fina tiden 2.17,1 och det är nytt svenskt rekord för 4 åriga ston.

Riktigt bra tider med tanke på att de båda bara är 4 år *ler* Men nu är man trött och lär väl somna på soffan :-)

VeronicaP
0

Glömde ju skriva att även Dee-Dee satte nytt rekord idag , det var Emilia som tävlade henne för första gången och det gick ju bra . Dee-Dees nya rekord är 2.47,0, våran runda goa Dee-Dee ;-)

AusaBausa
0

Go´kväll!

Varit ute och fotat pållarna nu ikväll efter en ridtur… min födelsedag idag så jag bestämde mig för en långritt m kompisar…kul!

Har bytt hagar t hästarna då jag tyckte dem börjat tappa i hull..så nu hoppas de inte tappar mer…lagom är bäst!

Bild Kefir och Keso..