Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1494 ggr
sara-ek
0

Äldre shettis?

Jag är lite nyfiken på hur gamla er shetlandsponnyer blivit eller har ni några riktigt gamla hemma i stallet nu?

Och så fall vilket skick är dom?

Jag börjar väl med min "gamling" som är en 25 årig valack. Han är hur pigg och fräsch som helst, tävlas regelbundet:) Ända som strejkar är tänderna;)

HannaDolly
0

mitt 14 åriga sto Dolly är pigg och jätte fräsch körs 4-5 ggr i veckan och älskar att hoppa. förlorade idag sin bästa kompis vårat sv halvblod fick vi ta bort idag för att hon led av en ryggskada som var jätte inflamerad och fanns inget att göra :/ Dolly kommer bli jätte depiig men snart kommer en ny kompis till henne :))

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min valack blev 26 år och var pigg in det sista. Han hade en framhov som spökade som var anledningen till att han fick avlivas. Han visades på utställning samma år med guldplakett och 9:a på traven. Saknad!

Foto: Linnea Ornstein.

Kris_J
0

Min gamling Linda blev 30 år, hennes mamma och morbror blev 36 år. Linda reds de sista åren av små barn, lite lättare motion. Linda var en pigg ponny in i det sista, hon blev hastigt sjuk och dog.

Veritas odium paretFörvånad

VeronicaP
0

Almnäs Origo är ju 26 år

Sasser
0

Våran Pontus blev 28 år gammal. Han togs bort när hans tänder inte ville mera. Kortet är ett "julkort" så ursäkta mig.

Sasser
0

Våran goa Gubbe, Wänga Ivanhoe är idag 18 år, vi hoppas att han kommer att finnas kvar i MÅNGA år….

Tillsammans med sina flickor på bilden…

Sasser
0

#2 Fina Emil… Vilken kalaskille:)

Hanna-D
0

#7 Ja han är oändligt saknad fortfarande, visst är det nåt speciellt med de gamla valackerna Kyss

Milla
0

Min gamla heter Carmencita och hon fyllde 22 i år. Hon är i bra hull, dock är hon lite staplig i sina rörelser då hon har haft fång, sen är hon trång i luftrören så springer hon så får hon inte luft. Annars är hon pigg och glad, tar sina bocksprångsrundor lite då och då.

Hon kommer aldrig flytta här ifrån. Även om vi skulle lägga av med shettisarna så kommer hon få gå kvar här tills hon inte orkar mer.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

#9. Lägga av med shettisar??? Det finns inte i min värld ;)

ThiffannyJ
0

#2 Fina Emil!! Kommer ihåg honom, plösligt så saknade jag honom…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Hanna-D
0

#11 Tack. Jag saknar honom mycket, "första kärleken".

(mamma kommer ha ihjäl mig om hon får reda på att jag lägger ut den här bilden…)

Jenny_Danhage
0

Min Manilla är 20 i år och fick föl för 2 veckor sedan. Den enda skillnaden är att hon kräver lite mer mat än de andra annars är hon hur pigg och kry som helst!

Kris_J
0

#12 lika söta alla treGlad

Hanna-D
0
Charlotte-Aveback
0

Detta är en av våra uppfödningar, Furunäs Jenny, som är 35 år gammal och numera bor i Finland. Enligt ägaren så lever hon i högsta välmåga och tänder och allt fungerar alldeles utmärkt! Glad

Fotograf: Tiina Löytömäki

Hennum
0

Vi tror att Brutus är ungefär lika gammal som jag. alltså 20 år. Har tyvärr inga bra bilder på honom på denna datorn. så här är ett foto på dom två 20åringarna :P

han är fortfarande pigg, men när han rymmer så orkar han inte springa så långt, utan sticker iväg en bit och står där och äter tills jag kommit fram och tagit honom. :) inte som förr när han var iväg på stora äventyr.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Rubiinen
0

Ja har ju lilla Viktor som blev 20 i år. Han beter sig som 5, hoppas verkligen o tror han kommer finnas kvar i många år till. Har sedan min lilla bäbis Cornelia som är 16 i år. Otroligt pigg och jättekul o köra o är en trevlig tävlingskompis.

Mossedal
0

Tror det funnits en liknande tråd.

Här är Myran, 27 år gammal och still going strong.

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

exitingsvillemo
0

våran Melina blev 24 år, hon fick fång första gången vid ca 10årsålder och när hon blev 24 så fick hon ett kraftigt anfall mitt i vintern, så hon fick somna in akut. Våran första shettis, hur go som helst

ccelinaa
0

min lilla älskling Beatha af Jäboruder är 17 år idag, och tränas och tävlas i ponnygalopp och hoppning! het, pigg o glad är hon :)

Kris_J
0

Här finns några riktig gamla att beskåda. Min Linda finns längs ned på sidan:
http://www.kellas-stud.co.uk/vintage_shetlands.htm