Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 944 ggr
Miija
0

God morgon 2008-07-19

Och en riktigt god morgon blev det!
Blev uppringd i morse med nyheten att mitt väntade föl är fött. Allt gått bra med mammahäst och bebis.Skrattande
Ett isabellfärgat stoföl blev resultatet, som var snabb upp på benen och att hitta mjölkbaren.Skrattande

Båda mår bra och jag hoppas att det så fortsätter!!

balotte
0

#0 Grattis till fölis.

God morgon!

Första natten med mitt nya tillskott (Hessa) har gått jättebra. Hästarne få stå inne ett par nätter eftersom Hessa inte är så mycket hanterad, henne är det lite jäklaanamma iGlad, så där får jag lite och bita i. Här är det lite mulet men hoppas att det inte kommer regn får vi ska sätta staket idag.

Ha en bra dag alla!

Anette
0

God Morgon!

Här ser solen ut att kunna kika fram mellan molnen idag.

Det blir en hel del hästpyssel under dagen. Bl.a. ska Yadira tränas inför premieringen i Tångelanda på tisdag. Dessutom behöver Roger "stylas" lite oxå, ser lite vildvuxen ut just nu, så jag får nog ta fram saxen och klippa till han lite.Glad För övrigt börjar vår semester nu och vi har faktiskt fyra hela veckor i hop i år!! Härligt.=o)

#0 Grattis till fölis!Glad

Ha en skön dag alla!!

sanne
0

God Morgon

idag blir det mest lite småpyssel hemma o i stallet.. till kvällen ska vi till våra vänner o grilla lite, har inte träffats på länge nu så det blir skoj. Har hostat mig genom natten så man är lite små trött men allt går om man vill…

Kommer vänta med spänning på resultaten från rockelstad i dag.. många fina hästar med där idag  !

ha en bra dag allesammans

Miija
0

Glömde ju att önsla alla utställare Lycka Till idag.

Lycka Till!Glad

RebeckaSvensson
0

#0 Grattis Mia till stofölet!

Mmia
0

I morse fick vi vårt sista föl för iår och det blev ett sto, fux med stjärn.

Resultat för iår blev 5 stoföl och 1 hingstföl.

zettan
0

god morgon

önskar att jag kunde säga de. Har så förbaskat ont i en handled så jag kan knappt hålla i ett glas. Hände en liten olycka på jobbet igår vet inte om de är följderna till detta. Eller så är de bara en överansträngning. Men sablans vad ont de gör.
Måste träna åringarna idag och förbereda lite inför Onsdagens premering. Transporten måste mockas ur och göras klar redan idag. För jag hatar att stå dagen innan och göra allt.
Sen kommer d ponnyn troligtvis tillbax till stallet i morgon så jag måste röja lite så dom får plats,
Har börjat morgonen med att damma alla rummen här och så ska jag se om jag orkar damsuga senare eller om det blir i morgon.
Till kvällen kommer brorsonen hit och ska sova över. Det var länge sen han sov här så vi får väl se om jag och mamma får sova i natt eller sitta med en trött liten gosse.

ha en bra dag alla och stort lycka till er alla som ska ställa häst idag.

AusaBausa
0

God fm!

Grattis till fölen! Skönt när allt går bra..

Här hemma städar o fejas det..stora tjocka släkten kommer ikväll…Kul!

Ska få visa Kesofölet för systerdottern för första gången o hon är lika hästtokig som jag..skönt m likasinnade..är ju annars rätt ensam i släkten om o gilla hästar :-(

Ha en bra dag alla och lycka t alla utställare!

RebeckaSvensson
0

#6 Grattis! Kul att det blev så många ston i år.