Gulsvart/svart
Läste nån stans att gulsvarta hästar har gula toffsar i öronen. det första fölet här har det, men det står att han/hon är svart. står att närmsta ledet bakom föräldrarna inte heller innehåller gulanlag…
Min undran nu är, kan vanliga hederliga svarta också ha gula tofsar?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Åh så söt :)
Helena

#0 Ja det kan de ha.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Hur ska man då kunna ha gula toffsar i öronen som kännetecken för en gulsvart häst XD hehe
#4 - det är inget säkert tecken att de har gula tofsar i öronen. Det som skulle få mig att ange färgen som gulsvart vore ett av följande alternativ:'
- Ena föräldern är dubbelgul, då vet man säkert att det finns ett gulanlag.
- Hästen ifråga har lämnat en avkomma som är gul, tillsammans med ickegul partner.
- DNA-test visar att den bär gulanlag
- Möjligen om det är jättetydligt att den inte är kolsvart utan har ljusare partier, ljusa ögon etc.
Annars skulle jag ange svart som färg och erbjuda mig att kostnadsfritt göra om ID-beskrivningen om något av ovanstående förändrar min syn på det hela.

#5 nä jag vet, men det hade varit smidigt om alla gulsvarta hade gula öron, och inte dom svarta så skulle man slippa alla de alternativ du skrev… 
#3 din ponny ser ju att ha gulanlag,

ja, mer brun än så kan dom ju knappast bli :O)
men hon var väldigt gul i huvudet på första kortet

#9 Som 1-åring var hon väldigt skum i färgen, som en blandning mellan brun och gulbrun. Och eftersom hennes pappa är isabell så fanns förstås tankarna där kring gulanlag, men idag är hon brunaste brun!
De gula tofsarna i öronen har hennes mamma också, och flera av halvsyskonen.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se