Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 967 ggr
balotte
0

God morgon 20/7

God morgon från ett regnigt Småland!

Jösses vad det har regnat inatt. Vaknade vid 4 det bara öste ner. Det blir en skön innedag med tvätt och städ och kanske några dvd.

Ha en bra dag alla!

VeronicaP
0

God morgon , här har det ocks regnat bra . 

Idag ska jag åka upp till hingstarna och hämta hem Hälge och någon till . Hälge ska till veterinären i morgon och få kollat sin mun.

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Håller han på att tappa tänderna?

Idag blir det en liten utflykt med familjen, sen lite ridning till kvällskvisten.

Här kommer en hälsning från Bam Bam. Ha det så gott idag!

VeronicaP
0

#2 Vad fin han är en riktig skönhet.
Vet inte riktigt vad som har hänt i hans mun , tror att han fått en smäll eller något sådant , inget som syns utifrån och han har ju alltid ätit bra , men öppnar man munnen på han så är halva överkäken sned ( eller tänderna ) få se vad de säger, men han har ju inte ont och är i bra hull så äta kan han ;-)

sanne
0

God Morgon

Här vräker det ner, så himla tråkigt men vissa saker måste ju göras ändå.. köra nytt vatten o hjälpa till m en betäckning mm har redan vikt in all tvätt.. suck.. det tar aldrig slut.

Ska försöka kurera min hemska förkylning så jag orkar med denna veckan, men men allt går !

ha en bra dag imellan skurarna

zettan
0

god förmiddag

här givk vi upp vid 07,30 då brorsonen vaknade. Så nu har vi kollat alla barnprogramCool. Sen tog mamma men honom ut så jag fick sova en timme till. Så nu är ja pigg igen.
Ska till pållarna snart och ta hand om dom. Regnet öser ner så de blir nog inomhus arbete med pållarna idag.

hoppas alla får en bra dag

Moheda
0

Sista semesterdagen, ska jobba två veckor  och sedan har jag en vecka till! Regnar inte, just nu, men meteorologen har ju lovat både regn och åska och dom brukar ju hålla vad dom lovar, eller…..Kanske blir det en liten runda till hästarn i em om vädret håller sig. Fölis behöver träna på att "gå fint" vilket inte helt uppskattas. Det är ju mycket roligare att skutta omkring.

Annette
0

God förmiddag!

Jag flyger runt på moln och har armarna fulla av blåmärken, måste ju nypa mig hela tiden för att kolla så jag inte drömt Flört.

I morgon börjar semestern. Jag skulle egentligen klippt gräset vid församlingshemmet idag, men jag struntar i det för det ösregnar. Det får vikarien ta i veckan i stället. Det får bli en slödag, skall städa ur transporten, mer nytta blir det nog inte. Framåt kvällen skall vi ut och äta med mina föräldrar, pappa har fyllt år.

Hanna-D
0

#2 Tack för bilderna på mailen. Pappa upp i dagen!

God förmiddag (en liten stund till…)

Väntar besök här, hästarna ska visas upp också. Var bort i hagen i morse, så mycket broms och blinningar Skrikandes

Ha en bra dag!

Ninnii
0

God eftermiddag! Här regnar det, jag som fyller år. Hopades på att det skulle vara lite varmare så mna kunde ha gästerna ute i kväll när de kommer. Men det ser inte bättre ut än att vi får knö in oss inne. Vi har inte direkt stort men men det får la gå.

Ska ut och logera hästarna nu innan jag ska göra mig iordning! Ha det bra!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer Bam Bams mor Slättens Manda som har fått sig en liten kvällstur med mig och dottern! Vi har även varit ute med russet på ridning. Härlig vacker sommarkväll verkligen!

RebeckaSvensson
0

God kväll!

Har tillbringat dagen med att sitta i telefon och inte fått gjort en bråkdel av vad jag skulle. Satte ut en annons om att jag sökte fodervärd till mitt ena halvblod och har blivit fullständigt nedringd och mailbombad. Tänk om det hade varit samma sak när det gäller shetlandsponnyerna…

Hovslagaren fick iaf varit här idag och verkat en del av hästarna. Tycker det är ngt otroligt vad hovarna har växt den här sommaren.

I morgon börjar fältundersökningarna inför ex-jobbet så det är slut på att sitta med litteraturstudien hela dagarna. Ska bli riktigt intressant att komma ut i fält.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Charlotte-Aveback
0

God kväll!

Har haft en mysig dag tillsammans med pappa och besökt lite andra shettisentusiaster! Alltid lika roligt! Glad

#8: Tusen tack för titten idag! Alltid kul att träffa er och se era fina ponnyer! Lilla Olinda ser riktigt lovande ut! Hälsa Eva och tacka för den goda pajen! Glad

VeronicaP
0

#10 hon  ser verkligen ut att njuta den lilla sötnosen och fint väder verka ni ha med.

Hanna-D
0

#12 Det ska jag göra! Tack själva Glad