Lite mer om försäkringar
Hittade en väldigt bra artikel om olika försäkringar där man på ett "opartiskt" sätt jämnför de olika bolagen med varandra.
Väl värd att läsa.

Precis vad jag funderade på igår kväll. Jag skall se över hästförsäkringarna, så denna länk kom väldigt lädligt :)
#1: Mitt i prick mao :-)

Vilken jättebra jämförelse av försäkringarna! Detta kan ju vara en djungel för en lekman. Tack för tipset!
Den stämmer inte. Jag har en självrisk period på 120 dagar i IF
Får man slänga in en fråga här?
En del hundraser är ju dyrare att försäkra än andra pga rasbundna fel, är det samma/liknande för hästar?
lurvponnyn.vimeddjur.se
#5 japp
#6 Och det står någonstans på försäkringsbolagens hemsidor förstår jag?
Bara att kolla igenom dem igen, eller någon som kan ge en vink om vart på listan shetlandsponny hamnar? ;)
lurvponnyn.vimeddjur.se
#7 Shetland tillhör den lägsta gruppen.
Jag misstänkte att det var något sånt, tack för svaret.
lurvponnyn.vimeddjur.se

Hos iaf Agria ligger shetland i rasgrupp 1 (=billigast) men minishetland i rasgrupp 2… Nåt att tänka på för den som tänker teckna försäkring. 
Och nog kan det löna sej att jämföra försäkringsbolag! Jag blev putt när Agria tog bort den fasta självrisken (så jämförelsen det hänvisas i i #0 är inte helt "up-to-date" vad jag kan utläsa då det numera tillkommer 20% i rörlig självrisk på Agrias försäkringar) och bytte till ett bolag som fortfarande har fast självrisk. Jag fick, vad jag tycker, en bättre försäkring och halverade dessutom mina försäkringskostnader! 
#10 Samma här, bytte från Agria till If, fick lägre premier, högre försäkringsbelopp på hästarna, fast självrisk och bättre försäkringar (dvs täcker mer) än jag hade tidigare + att jag sparar 4000 kr/år. Så nog är det värt att se över sina försäkringar med jämna mellanrum.
jag har mina försäkrade i Folksam och trivs mkt bra med dom.
Vad har NI för bolag och vad är bra/dåligt med just det bolaget?
Vi har AGRIA på våra fem hästar och är väldigt nöjda. Och visst, de är inte billigast, men väldigt kunniga. Vi har haft en hel del otur med hästarna och fått ersättning utan minsta krångel. Både höga veterinärkostnade och liversättning utan problem. och hundarna ska vi inte tala om..

Jag har den äldsta (28 år) oförsäkrad, en i Folksam och två i If. Skall byta över även den sista till If, jag missade årsförfallodagen i år.
Jag har inte haft så mycket kontakt med bolagen, men Folksam var snabba med att betala ut livförsäkringsbeloppet när Eurydike hade avlivats. Det som talar mot detta bolag är att de tog bort den fasta självrisken, vilket var en anledning till att jag bytte till dem en gång i tiden.

Vi har alla våra i if och är väldigt nöjda. Vi får snabb service och vänligt bemötande i alla lägen.
ingen som har sina i sveland?
JAG har våra pollar i sveland samt hundarna!
och vi är nöjda med det