Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: premiering
Läst 538 ggr
Annette
0

Ansökan om RS-nummer

När man skickar in för ansökan om RS-nummer, skall avelsvärderingsprotokollet skickas i original då?

Kris_J
0

#1 ja, men HS (UJ) som arrangerar i ditt område brukar bara länma kopian och då får man skicka den….

Veritas odium paretFörvånad

ThiffannyJ
0

Ja har för mig att vi skickar in dem i orginal, men jag kan ju så klart blanda i hop det.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Kris_J
0

#1 du kan kräva att du skall ha orginalet.

Detta stipuleras i storeglementet 3:4

AnnaLundin
0

#3 - DET var intressant att läsa, för i min pärm finns ett antal kopior som knappt är läsbara - för att sekreteraren inte lyckats trycka nog hårt med pennan för att texten ska kopieras på de självkopierande pappren bakom originalet.

Kris_J
0

#4 Det är klart störande när man bara fått en kopia. Om man skulle behöva skicka kopior till något ändamål, de blir ju totalt oläsliga.

VeronicaP
0

#5 Men de jag har fått från Tvååker är ju helt oläsliga med faktistk , jag vet jag försöket kopiera något år och det gick inte att läsa på kopiorna vad det stod, så jag tror inte att vi har fått något orginal någon gång heller.

Kris_J
0

#6 det är samma person som håller trådarna även där, h*n är envis med att behålla orginalen själv.

[Teddy]
0

#4 Som sekreterare på ett antal premieringar måste jag genast inflika att kvalitén på SHs papper är  usel!! Om man ska få alla kopior att bli läsbara får man trycka så hårt att efter 5 hästar har man fått tennisarm! Är det dessutom minsta fukt i luften blir resultatet ännu sämre.
Har tänkt på SHs miljötänkande…. finns det? Framställning av självkopierande papper är en miljöbov!
Men varför har ni kopior? På de premieringar jag skrivit på delas originalet ut till hästägaren.