Hjälp!
Jag har fått mitt livs hitils svåraste beslut att ta!
Jag vet att man måste fatta sådana saker själv! Men jag kan INTE! Jag har grubblat o grubblat men kommer inte fram till ett beslut! Tänker därför höra med er om denna sak som kanske varit i samma sitts!
Det är nämligen så:
Att jag har ett shettissto, Linnéa III. & så har jag en shettis val. på foder , Nordanåkers Sputnic.Jag älskar de båda exakt lika mycket!!!! Men i oktober "ska" Sputnic tillbaka till sin ägare. Jag får köpa sputnic mer än gärna av hon som äger honom. Det är inte det som är problemet! Men det är det att vi helt enkelt inte har råd att ha två hästar. Det är ju faktiskt inte billigt! Men jag har blivit såååå fäst vid Sputnic.
Jag fick hem honom i höstas -05. Då hadde han gått i flock hela sitt 4 åriga liv. Han hadde gått på lösdrift med 49 st andra shettisar! Vi fick hem honom och jag har kört in honom själv och ridit in honom! Vi har tävlat i ponnytrav med bra resultat. Det var därför som vi också lånar honom, för att jag skulle kunna tävla ponnytrav med honom ett år. För i januari blir jag 15 år och får inte köra shettis längre, utan måste i så fall upp på russ för att fortsätta tävla…. Men men Jag älskar honom mer än ngt annat i världen!!!! Han är min bäbis!
Linnéa III. Köpte jag för 4-5 år sen. Hon är min första egna häst. Hon har lärt mig såååå mycket. Vi har gått i genom så mycket tillsammans. Hon har haft fång och det har varit jobbiga tider. Men vi har haft mycket kul ihop och hon är en underbar ponny. En skön madam.
Problemet är att jag inte kan behålla båda två. Jag har skrivit upp för och nakdelar med båda hästarna:
Linnéa:
fördelar:
*Har jag var min första häst.
*Jag känner henne väl och älskar henne jätte mycket.
*Hon har fått bra p på utställning
*Hon är jätte snäll i alla lägen!
*En jätte trevlig gumma
Nakdelar:
*Hon är 18år och jag kan inte tävla henne på ngt vis!
*Hon har flyttat jätte mycket innan hon kom till mig så det känns grymt att sälja henne
*Hon har haft fång och det är inte bara att sköta en fånghäst!
*Hon litar inte på alla mäniskor utan är mer en ensamm häst
Sputnic
Fördelar:
*Han är 5 år och jag kan träna honom och leja kusk som tävlar.
*Han är enormt mysig.
*Jag har varit med från början med honom
*Det känns som jag kan komma längre med honom än med linnea. Henne sitter jag liksom fast med och kan inte utvecklas tillsammans med
*Han är bara bäst!!!!
Nackdelar:
*Att jag själv inte kan tävla honom.
Vilken ska jag välja nu då!? Vilken tycker ni jag ska behålla!? Det här låter sjukt men jag kan inte fatta ett beslut!!!! Era röster kommer inte vara avgörande!Men ni kan kanske tala om vad ni tycker och tänker om min situation! Jag ser ingen utväg!!!!
Hjälp mig!
Vem ska jag behålla!!!!????