Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 527 ggr
Terobi
0

Hur mycket..?

Jag är bara lite nyfiken.. Hur mycket kan en shettis på, låt säga runt 100 cm i mankhöjd, dra? Skulle jag som väger 60 kg kunna köra en shettis (normallångt pass)?

Har funderat på detta ett tag men inte hittat något vettigt svar på internet Förvånad

VeronicaP
0

Ja det skulle du kunna göra , den hade orkat det lätt.

JennyR
0

En vältränad shettis orkar utan problem dra 2 vuxna i tex tre delsträckor i maraton, inkl E-sträckan :-) När jag tävlade körning med min numera avlidna A-ponny (101 cm) så var det nemas problemas, hennes puls var alltid mkt bra på veterinärkollen :-)

Ninnii
0

Jag tävlar med min minishettis på 85cm imanken. Han drar 2 vuxna lätt. Mne under tävlig försöker jag hitta en liten groom som inte väger så mycket. Men vi tävlar maraton men bara E sträckan på 6 km. Vi placerade oss 10/24 i maraton på siste tävligen. Då gick han mot ponnysar och stora hästar. Men han har jag tränat upp sakta i 1 1/2 år. Nu går han bra med topp kondis!

[Teddy]
0

Har man bra utrustning, med en väl avvägd rockard behöver man inte tänka på om hästen orkar eller inte. Nu menar jag förståss inte att den kan dra 2 200kg personer i en rockard, men alla förstår väl mitt inlägg.