Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 552 ggr
Annette
0

God morgon 26 juli 2008

Nu skall jag åka och lasta av massa hö. Sedan skall jag åka till Uddetorp en sväng. Det är några shettisar jag vill se samt en bekants russ.

Därefter blir det hästtvätt och förberedelser inför morgondagen.
Sedan är nog dagen slut ;)

Ha en bra dag i värmen!

sanne
0

God Morgon

Här är redan varmt, barnen ska ner till sjön med pappa sin om en stund så ska ta itu med lite tvätt och börja packa till vi ska åka på Måndag ! barnen är så uppspelta inför Legoland..

Hade så gärna åkt till Nossebro i morgon, men då vi bara har en bil just nu är det helt omöjligt tyvärr…Men jag kommer hålla tummarna för alla fina hästar som ska visas där !!

Vi är så glada från igår, det känns lite overkliget faktiskt, så glad man kan vara för sina små hästar som är så fina :)

hoppas alla får en bra dag !

[Teddy]
0

Jag ska skriva på premiering i värmen. Både idag och imorgon, om jag inte fått solsting innnan dess. Ikväll ska jag tvätta fjordhäst, som ska visas på nämnda premiering imorgon.

zettan
0

god morgon

har varit vaken en stund. Är hos en kompis men ska åka hem under dagen. Hästarna väntar och dom ska ha sin dagliga skötsel. Men de får bli i eftermiddag. det är rejält varmt här och det gäller att dricka mkt idag.

Hoppas alla får en bra dag alla och glöm inte solkrömen och vatten flaskan om du ska gå ut.

Milla
0

God dag!

Här är det stor sol på himlen och vi ska snart ha 18 års kalas för Fia.

Vi har även hittat en ny liten valp så nu är livet snart sig likt igen:-), vet att jag har varit frånvarande ett tag men det har varit en hel del personliga saker som har gjort det och jag kommer nog vara lite frånvarande ett tag till. Dock tittar jag in lite då och då.

Hoppas det blir lite svalare till förkvällen för just nu är det super varmt både ute och inne, dock blir det att vi sitter ute och då hade det varit skönt med lite svalare väder. Tänk att man aldrig är nöjd.

Kan väl passa på att tacka dom som har  hört av sig till mig via mail, pm och msn för att få mig att hålla intresset uppe för shettisarna, ni är underbara som puschar på mig!

Just nu kommer jag inte att lägga ner och inga ston kommer att vara till salu. Det är som så att Zaps bortgång tog hårdare än vad jag i min vildaste fantasi kunde tro och lite är det nog därför som jag har tappat andan sen har jag jobbat en hel del också och det har nog också gjort sitt till, sen är min pappa under utredning för Demens och det är också det ett rätt så hårt slag att ta så det är en del som är jobbigt nu och som nog spelar in att intresset har svalnat.

För er som inte vet vad jag svamlar om kan jag säga att jag har skrivit i min dagbok att mitt intresse har svalnat en del för shettisarna och jag har inte varit aktiv på forumet på en tid och som sagt så har jag fått en hel del gensvar från er shettis folk.

Att jag skriver om det här är för att min dator har kraschat och jag har inte tillgång till min hemsida just nu.

Men som sagt, jag säljer inte stona och jag lägger inte av denna månaden i allafall, nä skämt å sido jag ligger lågt och ser hur allt blir i framtiden, dels när nya valpen kommer hem och jag slutar jobbet och vardagen blir sig lik igen.

Men ni ska ha tack för att ni bryr er om mig i allafall, det känns skönt att ni vill ha mig kvar.

Nä nu ska jag inte sitta här och svamla mer nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det kalas.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Stall-Stjarna
0

God dag =)

NU är det sommar!!! 31grader i skuggan här… *pust*, håller mig inomhus nu på dagen med barnen för det är föör varmt ute, hästarna står o trycker nere i dungen de vill inte alls gå ut i solen! Idag är sambon min på svennsexa, kunde de haft bättre väder?! Hoppas bara att han får i sig lite vatten o inte bara öl… får väll se vilket skick han är i imorgon?!

Har lagt in ett par bilder på Optimist (min nya shettis) som är tagna när han kom hit för några veckor sen. "Nisse" som vi kallar han är jätte charmig, börjar redan lyfta bra på hovar o acceptera att jag leder han i grimskaft mm (han var i princip ohanterad när jag fick han). Ville inte heller komma i hagen först men nu kommer han direkt ibland tillo med springande!! Kul när det går framåt!!! Vilken fin liten kille han kommer bli….

ponny-tjej
0

God kväll=)

zettan
0

#4 De är kul att du är här igen Milla. Vi saknar dig här. Hoppas den nya lilla valpen kommer liva upp er ännu mer. kramiz