Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 577 ggr
balotte
0

God morgon 27/7

God morgon alla!

Har kommit hem från besök i Karlskrona några dagar. Det är riktigt hett ute så idag ska jag ta in mina pållar och sedan ta ut dom ikväll när det svalnat av. Vi har så otrolig mycket bromsar här, det går knappt att vara ute, inga knott och mygg. Men man ska inte klaga när äntligen värmen har kommit.

Ha en bra dag!

zettan
0

god morgon

de sägs att de ska bli den varmaste dagen här idag. Suck jag tycker det är en aningens för varmt. Idag ska jag och min kompis på en shopping runda. sen är det stallet i eftermiddag kväll som gäller. Hästarna motioneras inget nu när det är så jäkla varmt. Då tycker jag allt dom ska få vila. Men blir de svalare till kvällen kanske de blir en liten skogspromenad med någon av dom

Hoppas alla får en bra dag och lycka till i Nossebro idag ni som sa ställa häst.

Aribigga
0

Godmorgon!

Har precis varit ute och gett hästarna vatten, de dricker enormt mycket här i värmen, gick åt fyra 25 liters dunkar igår, på tre hästar.

Idag kommer Linas ägare och vi ska diskutera köp, spännande och nervöst.

Ha en bra dag allihopa!

lurvponnyn.vimeddjur.se

Ninnii
0

God eftermiddag! Nu är den här helgen gjord. Sov inte så länge idag, min dotter och sambo kommer hem från Stockholm idag. Ska bli jätte roligt. Det är första gången min dotter är i från mig i fyra dagar och lite längre bort. Mne jag tror hon har haft det rätt så bra och så har hon träffat sin halv syster + sambons kompisar från när han bodde där.

Efter att vart på bio i torsdags och sett Mamma Mia så köpte jag cdn. Så den har jag på här och diggar till medans jag ska städa och göra mig i ordning. Är det ingen som har sett Mamma Mia, GÖR det! Jag tyckte den var jätte bra!

Ha det bra i värmen!

RebeckaSvensson
0

God eftermiddag!

Strålande sol och riktigt varmt väder idag. Tröskade raps till sent igår och i morse fick jag smort och ställt om den ena tröskan till vete samt tvättat av motorn på den. Det tog ett par timmar innan allt var omställt men nu ska det i princip bara vara att vrida på nyckeln när veten är mogen. Har ett fält till att tröska med den andra tröskan innan den också ska ställas om, men idag är det lite för vått för att tröska. Kanske går det ikväll eller så får det bli i morgon, därefter har vi avverkat runt 120 ha raps.

Snart ska far till kyrkan och då ska min bror och jag passa på att göra lite trädgårdsarbete. Får väl se om här finns ngn trädgård kvar när far kommer hem igen :-)

Önskar alla en bra dag!