uppfödare
nu när jag är i sån här häst-mani och utan något att lägga ut min tid på så funderar jag på vad jag ska göra åt saken.. kan ju inte rida nå nämnvärt mycket (1g/vecka är mer än tillräckligt för min rygg).. tänkte en tanke, kanske köpa unghäst? ca 2,5 åring så kanske jag mår bättre när den är rid-duglig.. då kan jag få jobba med den och hålla på iaf, trots att jag inte kan rida.. saknar ju småsaker, som att borsta manen, släppa ut i hagen, köpa onödiga grejer å sånt löjligt =)
men då tänkte jag, jag har inte sååå mycket erfarenhet av dessa unga, och rent ärligt inte så mycket pengar heller. å då slog det mig, kanske kan jag hjälpa till i något uppfödningsstall…! det vore ju perfekt! helst med halvblod eller liknande raser.. om man hittar rätt häst där, så kanske jag till och med kan köpa en så småningom..
vad tror ni om idén? och främst, vet ni någon i umeå-området som skulle kunna ta emot denna hjälp? (vet att de flesta här är söderifrån, men ni kanske vet någon uppifrån?)
blev jättetaggad direkt jag tänkte på saken!
ingen?

De flesta här sysslar ju med shetland. Har du försökt på Ridsport i Fokus?
jo jag testade där med, tänkte bara kolla här åxå… folk brukar alltid ha kontakter =)
nä, jag bor dessutom i fel del av landet…

vet ingen direkt på rak arm som behöver hjälp med unghästar, däremot så har jag en Tinker valack som jag ej hinner med..han älskar både ridning och körning (om man ej orkar med att rida så mkt) och några shettisar såklart, här finns hur mkt pyssel som helst!!
hör av dig om du är intresserad.