Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 538 ggr
HannaDolly
0

Ömfotad !!

Dolly är jätteöm i framhovarna. När jag köra på grus väg och det är en backe upp så får hon nästan hoppa upp !!

Jag sköter henne åt min syster och hon vill typ inte lägga ut pengar på en skoning fram . Jag har inte heller dom pengarna men om jag hade det så skulle jag sko henne nu IDAG om det vore så . Vad ska jag göra?? Just nu har det bara blivit promenader i skogen och löshoppning i paddock den senaset veckan .

HJÄLP??

HannaDolly
0

jag menar att jag inte har dom pengaran men det har min syster som äger shettisen !!

Tusen
0

Sko hästen!! Har man en häst kostar den pengar! Att sko den enbart fram är en förhållandevis låg kostnad. Att låta den gå i arbete då den ömmar så är närapå djurplågeri. Din syster får nog lov att hosta upp pengarna.

Det är just av denna anledning vi aldrig säljer en shettis billigt. De ska ha rätt till samma vård och skötsel som en stor häst.

HannaDolly
0

#2    Tack för svaret , frågade Linda om vi kan sko henne. Hon sa att  vi skulle kolla i hovarna om det inte satt ngn sten i . OCh så skulle vi verka hovarna om det inte blev bättre ska vi sko henne !

HannaDolly
0

#2 Om hon kanske blir bättre, hon kansek har haft ngn jättteliten sten men om hon blir lite bättre tänker jag ljuga och säga att det inte hjälper. För jag vill verkligen sko henne. Hon sliter mkt på hovarna !!