Vinterpäls kvar?!
Mina shettisar har inte fullt släppt all päls, släpper shettisar senare än "stor hästar"? De får B-vit o linfrö dagligen o jag borstar, borstar o borstar men de sitter ändå kvar? De ser ju lite "ovårdade" ut just nu
min 1 års hingst har med vinterpäls kvar o han borstar o borstar jag med o så ger jag även b-vitamin
Skönt o veta att man inte är ensam då
. 1års hingsten har ju mest kvar, stona har inte mer än några "fläckar"…

några av våra pållar har heller inte tappat pälsen helt, medan några av dem har tappat allt. skönt att man inte är ensam om pälsbollar.
// sofie

Samma här… Senare än vanligt i år! Träffade en islandsmänniska som hade en teori om att mörka hästar tappar senare och det har faktiskt stämt på mina hästar. Vad tror ni om det? Kan ni se några såna mönster?
Jag har tre fuxar en mörk och två ljusa med vit man och svans. Min mörka tappar sin päls tidigare än de andra men å andra sidan har hon inte lika tjock vinterskrud som de andra. En domare sa en gång på vinterutställning att hon säkert bodde i ett solarium eftersom hon inte hade nån päls 

Verkar som om den teorin föll där då… Söta ponnier #6 och 7. Häftig färg på #7!!!!
min skack valack (ej shettis) forlorar alltid sina vita har nar jag borstar och morka haren sitter kvar sa jag tror nog lite grann pa vad #4 sager :)
8# tack så mycket =)
7# Vilken läckerbit!
#11 tack och tack *blir aldeles till mig av alla snälla ord*