Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 958 ggr
pinkish
0

vaccination... dyrt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hade ute en veterinär idag och vaccinerade min ponny.. jag ringde för ett tag sen till distriktveterinären här i markaryd och han sa att det kommer kosta mellan 8-900 ungefär.. idag ringde jag iegn och en veterinr kom. samtalet hade kopplats till älmhult för det var semester här i markaryd.. vilket ingen sa förens jag fick priset på kalaset… 1454:-!!!!!!!!!!! varav sprutan kostade 155, arbetet ca 130 och nålen 10 kr… resten var bara avgifter och körning… kunde han inte sagt när jag ringde att det skulle komma att bli dyrare för jag vart kopplad till älmhult???

om dom e lediga igen här i markaryd är det nog billigare att åka till stationen o ge vaccinet Ledsen

vad betalar ni i vaccination?? e det alltid så dyrt? detta är min första häst och han ska ha grundvaccin nu men nu e dom 2 första sprutorna avklarade.. nu e det ju inte så ofta längre haha

[Rebecka]
0

det e jättedyrt med vaccination men man får tänka på att det e ett jättebra skydd för din häst..  Jag har ju distriksveterinären här i Älmhult o dom var ute nu i april o vaccinerade 2 utav mina hästar som de va dax för o det gick på en nästan 1 300 kr.. När min ett års hingst skulle ha sin andra grund vaccination gick det på nästan 1000 kr.. O sen vet jag när det var dax för ginny i november förra året, då gick det på en nästan 700 kr.. Värkligen lite olika kostnader d olika ggr.. Snart dax igen för ginny om några månader, få se hur mkt d går på då.. Sen e d ju d med at jag bor i Älmhult o då blir det ju inte lika dyrt med körningen.. Har ca 2 km te distriktsveterinären..

Midlingur
0

För influensa betalar jag 450:- inkl körning. Minns inte vad övriga vaccin kostar, men det blir jag snart varse om då mina hästar ska ha flertalet sprutor till hösten :S

Ahnna
0

Betalade runt 1800:- tror jag, när 4 hästar skulle ha vaccination senast. En fick bara tetanus, men de övriga fick influensavaccin och någon fick både och. Har ca 2,4 mil till vet.stationen.

Normalt så brukar jag lasta in och åka till en veterinär, för att slippa betala onödigt mycket i resa, men när alla 4 skulle ha samtidigt så kändes det jobbigt att åka flera gånger.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

pinkish
0

tack för svaren… visst jag vet att det kostar men när jag ringde först o kollade sa han runt 8-900… o jag ringde till veterinären här o blev kopplad till älmhult utan att jag visste det.. det tycker jag dom ska meddela mej när jag ringer eftersom det blev ca5-700 kronor dyrare än dom sa första gången… som sagt nästa gång om det e så åker jag hellre till en station :D

VeronicaP
0

Vi har ju haft det väldigt billigt här innan 150 kr för kombinerad men då min veterinär är så gammal nu ( 80 år) så  orkar ju inte han lika mycket längre helt förståligt. Därför har vi bestämt att vi kommer bara att ge våra tetanus vaccination , utom på de som tävlar aktivt som kommer fortsätta att vaccineras mot A2 också

Maliiin
0

Vi betalar 150 kr:D Då våran veterinär är gammal! Bara att hoppas på att han står ut ett par år till iaf:)

Peppe
0

Ställer mig bredvis #6, samma vet. som vaccinerar min. kommer på sin cykel

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~