Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 489 ggr
zettan
0

god morgon 29/7

god morgon

Snart är även Juli månad slut. De går för snabbt helt enkelt. Jag har fortfarande inte haft min semester. Ska egentligen knappt ha någon i år heller. Har valt att spara lite. Men veckan efter Nossebro tar ja mig en veckas ledigt. Och inför hingstpremerinegen tar jag några dagar ledigt också.
Det är lite fläktande ute idag och en del moln på himelen. Men jag tror de blir varmt framåt dagen.
Idag måste jag se över hagarna lite och göra lite omplaceringar. Grästet börjar ta slut Gråter. Jag som oroade mig för hur mina hästar skulle hinna äta upp allt. Men de behöver jag inte oroa mig för längre.
Ne nu är det dags för frukost sen en promenad till jobbet.

ha en bra dag alla

balotte
0

God morgon!

Det är synd att man inte bor närmre varandra, vi har fått slå gräset i våra hagar för att de inte hinner äta. Här är det molnigt hoppas på lite regn idag, men varmt blir det nog. Ska snart gå ut till hästarna sedan jobba.

Ha en bra dag!

Annette
0

God morgon!

Lika varmt idag. Jag blir nog tvungen att följa med Cecilia till Tidanbadet, hon har fått för sig att hon skall ta simborgarmärket och då måste hon klara 13 längder. Jag vet inte om hon simmat en ännu Fundersam. Men det är bra med mål här i livet och det är bara att träna på :) Hästarna får ta det lugnt i värmen.

I kväll är det möte med SPA hemma hos en av medlemmarna. Då får vi nog titta på hennes fina Cobbar. Två av dem fick diplom i lördags med 42 resp 43 p och det är bland annat dom som Hedda skall tävla mot om bästa ponny i Tidaholm om några veckor.

Ha en bra dag!

Ellen89
0

God morgon, det ar kallt har! :) Har satt pa vagnen pa lillen och hon ar saa duktig, jag satte pa vagnen och gick runt lite i 5-10 min sen fick den komma av och sen fick hon godis! Kyss Underbara lilla dam.. men ska se om svangeln kan sankas for den ar for hogt annars sitter allt annat ok :) Har haft klasser idag annars har inte gjort sa mycket…:)

[Teddy]
0

Ellen! Är det varmt hos dig jämt? Sätter shettisarna päls ändå?
Jag är så förundrad över att du sitter down under och skriver i samma minut som jag. Teknikens under!

shettismaffian
0

Goddagens !

Varmt är det och hästarna orkar knappt nått i värmen, är det många av era som lider av värmen och flugor, broms o andra hemska flygfän ??

Här är det några som avskyr bromsarna och de tror i sin enfald att de kan springa från dem så de rusar fram o tbx i hagen, och ju svettigare de blir ju mer flugor och bromsar. Har provat flugtäcken men det är själva ljudet två av dem reagerar på. Så nu får de tillgång till både stall o lösdrift så de kan försöka fly undan . En har kliat sig vid svans roten så hon ser för gräslig ut blir inte kul att få till det till utställningarna. Hon har inte exem om nån tror det.

Nej nu ska jag ner o spola av dem, ha det så gott