Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 777 ggr
HannaDolly
0

Slutmäta?

Brukar man slutnmäta sin shettis? Hur mkt kostar det ungefär? Det är väl olika från veterinär till veterinär?

Tusen
0

Självklart! Varför skulle man inte det? Enslutmätning kräver eterinär och två mätmän. Det kan kosta lite olika beroende på om man går ihop eller gör det ensam hemma. Tips är att leta efter en ponnytravtävling och ring upp de ansvariga så kan du säkert få till en mätning på travbanan under tävlingsdagen. Då brukar det bli billigare. Här brukar det kosta 200 kr för veterinären plus 200 kr/ mätman. Så i ditt fall 600 kr.Glad

HannaDolly
0

#1 okej ,. Tack för svaret !  :D

Annette
0

Om man tävlar är det väl idé att slutmäta, men annars ser jag ingen anledning till att slutmäta mina.

VeronicaP
0

I början på varje år brukar ponnytravklubbarna anordna mätning också faktiskt .
Vi slutmäter de som tävlar och sen brukar jag mäta 3 åringarna och ev 4 åringarna , fall i fall de ska ut och tävla *ler*

Miija
0

Som Annette säger, finns det anledning till det så slutmäter man även shetlands.

En "hemmaponny" finns ingen anledning om man själv inte skulle vilja.Glad

Ahnna
0

Måste man ha nytt mätintyg varje 12-månadersperiod? Har aldrig skaffat mätintyg på någon ponny förut, faktiskt, har aldrig blivit frågad om det på tävling. (Tävlade lagserien med 4-årig shettis, de ville inte se några papper alls. Mysko!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

IdaS-A
0

Har aldrig slutmätt ngn shettis. Kostade 800:- för mätmannen och 200:- för vetten när jag slutmätte min d-ponny.

UG
0

Jag slutmätte min shettisvallack som tävlas. Kostade 300:- för vetten, 400:- för den ena mätmannen och 200:- för den andra (kompispris). Mina andra shettisar slutmäter jag inte.