Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 482 ggr
Milla
0

Pirat och värnamo

nu har nui fått mig att tvivla super mycket, hur ska jag göra???

Här kommer i allafall hans kriktik från i går:

välutvecklad, lågställd med bra könskaraktär 8

Vackert huvud, bra resning, öppen bål, rastypiskt kors 8

Från sidan välbenad, tät och tåvid fram, bred bak, korta kotor bak 6

Avspänd, vägvinnande 8

Markbunden md svagt bakbensarbete 6

Morgan sa så här:

En mycket trevlig och vacker hingst, dock tror jag inte att han kommer att kunna gå igenom som hingst. Tyvärr så är det hans  ben som stoppar honom.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Midlingur
0

Jag hade gett honom ett år till att växa till sig.

AnnaLundin
0

Instämmer med #1

FredrikN
0

Instämmer med #1

Milla
0

gaaah han får stå till salu så får jag se hur jag gör, men vi åker inte till värnamo nu i alla fall.

AnnaLundin
0

#4 DET hade jag inte heller gjort, däremot. De som godkänns som tvååringar är j de mest välutvecklade. Att de får tummen ner så betyder INTE att de inte kan utvecklas och godkännas senare. Det är inte alls ovanligt att de förändras med åren.
(själv visade jag en gång en tvåårshingst på utställning och fick helt korrekt kritiken gracil, i mars året efter visades han på föruttagning och fick - också helt korrekt - kritiken grovbent. GISSA om han hade grovnat över vintern! Det var det ingen som trodde, men så var det!)

JennyStaaf
0

Jag hade visat, det är kul att visa hästar och har man redan anmält så…. sedan är det ju inte hela världen om de inte blir godkända, ffa inte om man åker dit utan några större förhoppningar. Jag ser all visning som träning o erfarenheter.

eva.s
0

#4 Jag håller med #6, sen tycker jag att han ser jättefin ut och skulle inte sälja än iaf. Jag önskar dig lycka till oavsett….

VeronicaP
0

Ja jag hade inte visat , i såfall hade jag väntat till nästa år..

Charlotte-Aveback
0

Jag skulle inte heller dra för drastiska slutsatser när det gäller en tvååring. Om du har möjlighet, skulle jag rekommendera dig att låta honom vänta ett år.

Under tiden kan du låta honom fortsätta tampas med andra hingstar samt "arbeta" honom i lagom doser så att han har möjlighet att både bredda sig fram samt får mer energi i sitt bakbensarbete. På de andra tre punkterna har han ju fått fina poäng och vitsord!

Milla
0

Tack, Tack alla ni som har gett mig råd. Jag ska inte skära honom ännu utan nu väntar vi och ser hur allt blir.