Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettföl
Läst 749 ggr
Gosa
0

Stora vaxproppar!!!!!

Lucy är beräknad att föla på torsdag, men nu när jag kom hem från jobbet så upptäcker jag att hon har stora vaxproppar. Dom hänger ner 3-4 cm i "krokiga korvar" från spenspetsarna.

Nu är det bara att vänta, förmodligen kommer hon att föla under natten.

Finns det någon som har bra tips på namn som börjar på L Flört, alla förslag mottages tacksamt….

Milla
0

nämen oj snart fölis igen.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

stallostby
0

Mitt sto som fick nionde fölet hade vaxproppar ca 6-7 timmar innan fölning.

Lolita, Lollipop, Lucifer, Laguna, Lyxette, Lyzette, Loriana, Lily of the Valley, Lenita, Lippo

Gosa
0

#2 Tack, för tipsen. Jag gillar Lolita och Leija har jag också funderat på… Hingstnamn är lite svårare…

Var ute hos henne för en liten stund sedan, nu har hon börjat svettas, men hon är lugn… bara att vänta…

stallostby
0

hingstnamn på L var svårt…. Labo, Laije, Lippo, Larenjo, Lorenzo..Lockopop…..ursvårt!. Vad spännande! lycka till!

Charlotte-J
0

Lurifax Flört

Laban, Labello, Lucas, Laser, Lasio, Lorenzo

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-J
0

Spänningen är olidlig!!

Amor vincit omnia Kyss

Gosa
0

Det är jättespännande, hon vankar runt runt, tittar sig bakåt och skrapar med framhovarna…. jag återkommer…

[Flippans]
0

Linus, Lusifer, Lilleman, Lillen, kommer inte på nå mer just nu :) Hur går det med fölet?:)

min sköthäst ska föla men jag vet ej när eftersom det är tjuvbetäkning. när man trycker på juvren så kommer det grå mjölk. Hur långt tid dröjer det då innan hon fölar ? :)   Förlåt om jag snodde din tråd en snabbis :) hoppas att det går bra