Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1997 ggr
exitingsvillemo
0

tömkörningskurs?

ordnas det ngn tömkörningskurs ed för oss shettisägare? Skulle vara kul om det fanns,

Ahnna
0

Tycker jag med! Dessvärre har jag sällan råd att åka på sånt, eftersom det dels brukar vara i södra delarna av landet och dels brukar kosta 600-1500:- per tillfälle. (Ibland för en enda dag med ett körpass och ett teoripass. Tycker jag är för magstarkt.) Sen tillkommer ju egen mat och boxhyra samt vandrarhem, så det blir för dyrt för mig.

Vi som bor hyfsat nära varandra kanske kan hjälpa varandra någon gång?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annette
0

Shetland Väst har haft tömkörningskurs för en mycket duktig instruktör.Intresset var mycket dåligt, det var väl jag och två till som deltog.

[Anna-N]
0

Bor ni i Dalarna med omnejd så går det att lämna en intresseanmälan till oss i Dalarnas Ponnyavelsförening. Det kommer bli kurser för körinstruktörer i höst om intresse finns!

Gå in och kika på www.dalaponnyavel.com

Ahnna
0

#2 Jag tror att det finns flera i mellansverige som skulle vilja vara med, samma med löshoppning och sånt. Om vi tänker efter så har ju RKS runt 70 medlemmar mellan Oskarshamn och Gävle/Falun, typ. Alla är ju inte helt aktiva med egen ponny, men många.

www.stuteriprecious.se

RosaGosa
0

Bor lite norr om uppsala och skulle väldigt gärna vilja lära mig tömköra lite bättre!  vi kanske skulle gå ihop och träffas hemma hos någon och dela med oss av våra erfarenheter?

exitingsvillemo
0

#5 gud vilken rolig ide :O) Ahnna- starta grillen vi kommer till helgen… :D

Nej allvarligt, det var en super ide tycker jag, även om vi inte hittar en instruktör så är det alltid bra att få ngn annans syn på saker.

Ahnna
0

#6 Jag är hemma på söndag… Ni kan komma då om ni vill, så kan jag dela med mig av det jag kan och vice versa…?

www.stuteriprecious.se

RosaGosa
0

#5 ja jag tror att alla har något att bidra med!

#7 Vet inte om jag kan på söndag men ska undersöka saken!

exitingsvillemo
0

vi har faktiskt ett ridhus, inte så långt bort, som man får hyra för en inte alltför dyr penning, kanske skulle vara ngt. Löshoppning?

Ahnna
0

Löshoppning gillar jag! Har letat efter ett vettigt ställe att göra det på. Vart var det du bodde, nu igen?

Har fortfarande en dröm att kvalitetsbedöma mitt sto nästa år, eftersom det inte går i år på grund av fölet. Då måste jag hinna öva på löshoppningen några gånger.

www.stuteriprecious.se

exitingsvillemo
0

jag bor i Årsunda (utanför sandviken) ridhuset ligger i österfärnebo, det kanske blir lite långt?!?

IdaT
0

#10 Vad sägs om i Happsta ridhus? http://www.happsta.se/ Det är just och fint, och inte för långt från dig. Om vi prickar in rätt dag kan jag dessutom fixa en fotograf för att få bilder på dom små.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

exitingsvillemo
0

vart ligger det ngnstans?

IdaT
0

Happsta ligger inte för långt ifrån dig heller. Eniro karta med vägbeskrivning.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

RosaGosa
0

Sandviken känns väldigt långt bort för min del tyvärr

IdaT
0

#15 Alunda är ju lite närmare, eller hur? Storvreta - Happsta, jo, jag gillar eniro kartor ;)

Ahnna
0

Sandviken tar drygt en timme att åka till härifrån, så det är liiiite i längsta laget med dagens dieselpriser.

Alunda tar faktiskt ungefär lika lång tid att åka till med släp…

Men okej, någon gång ibland kan jag tänka mig att åka så långt för en löshoppning, men inte varje vecka. Flört Hade väl i och för sig inte tänkt träna varje vecka heller…

Men nu har vi spårat ur, var det inte tömkörning vi pratade om nyss?

www.stuteriprecious.se

IdaT
0

#17 Men jag åkte till dig för att titta på häst ju. Men en tömkörningskurs kan jag åka till dig för, det vore nog bra för Zally och mig att få tips av någon lite mer erfaren.

Fiona
0

kolla med ridklubbar i närheten, om dom har någon körinriktning så har dom säker tömmkörningkurser ibland eller kan dra igång en om det finns intresse! Dock blir det ju kanske inte bara shettisar med då , men vad gör det ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Ahnna
0

#19 Häromkring verkar det tunnt med såna klubbar.

#18 Ja, du var här - vad menar du?

www.stuteriprecious.se

IdaT
0

#20, att Alunda inte är så hemst avlägset, eller ja, det kan ju bero på om man har en pappa och mamma som betalar bensinen eller inte (a)

Ahnna
0

#21 Det tar fortfarande över en timme med transport, det var det jag menade.

www.stuteriprecious.se

IdaT
0

#22 Okej, då förstår jag… Gimo då? Säkert dyrare och inte lika fint ridhus..

IdaT
0

Men det förstås, det blir väl inte så mycket skillnad ändå…

Ahnna
0

#23 Samma lika, typ. Också över en timme bort. Men som sagt, någon gång ibland kan jag åka den sträckan.

www.stuteriprecious.se

exitingsvillemo
0

hmm ngn av ridskolorna i Valbo då? Fältis eller Ponnyklubben, har ingen aning om vad dom tar för hyra av ridhuset iof. men man kan ju kolla. eller ÄRK (älvkarleby)

exitingsvillemo
0

STORK (storvik) brukar ha tömkörning ibland, men jag tror att det var ett tag sedan nu