Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 730 ggr
exitingsvillemo
0

dragit däck :O)

har precis kommit hem från hästarna. Tömkörde Alvina och drog både däck och fasta skaklar… Gick kanon, jag är mer än nöjd.

Känns som att det bara är vagnen kvar…men det var ju det där med vagn också… har bara en stor-ponny rockard, en lätt modell visserligen, hon skulle kunna dra den utan problem, tyngdmässigt, men skaklarna måsta kortas, annars räcker nog inte shettistömmarna. Jaja, vi får väl försöka fixa fram en shettisrockard, för snart är hon redo :O)

Ingen som ev byta en liten rockard mot en större? ganska otänkbart inne på shetlandsponny i fokus kanske hehe :O)

men känner ni ngn som vill så hör av er

AnnaLundin
0

HUR långa är skaklarna?

Jag hade köpt längre tömmar i stället, det är rätt skönt att sitta en bit bakom när man kör dem första gångerna, ifall de skulle börja skutta, så att man inte sitter precis i skottlinjen…

exitingsvillemo
0

vet inte exakt hur lång dom är, men jag skulle nog kunna få plats med två Alvinor mellan dom

Ahnna
0

Jag har kört med B-ponnyskaklar i alla år, det har funkat. Ingen har sagt nåt på tävling heller. Men nu lånar jag en Roslagsvagn och har skaklarna längst in, och man får helt klart en annan styrförmåga, eller vad man ska säga. Man behöver inte ta ut svängarna lika mycket.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se