vad gor ni med era 06or...?
Jag har ett litet sto som verkar lite uttrakad, jag gar pa promenad och gor lite agility med henne. Hon har varit tomkord lite grann osv. men for det mesta gar hon i hagen… Vad gor ni med era 06or..? Hur mycket borde en tva-aring ha att gora…? Vill ha lite ideer!
jag tror att många anser att man bara ska låta unghästen gå i hage med hästkompisar, men jag gör gärna lite saker med mina :O)
Jag promenerar min åring, samt tränar lite transport-åkning emellanåt, har börjat trickträna lite, inga krav utan mest på skoj.
agility tror jag är jättebra för att "leka av" dom lite grann.
All sorts hantering tror jag att man har tillbaka sen.
Det gäller bara att skynda långsamt och inte kräva saker för tidigt uan leka fram.
Ska börja tömköra åringen lite smått till hösten, promenera mer längst vägar och få honom trafiksäker, ska även försöka löshoppa honom lite, fortfarande inga krav, 20-30cm kanske samt lite cavalettiövningar, men allt detta kan du ju lägga in i agility-leken :O)
Ha så kul med din lilla
Tack for svaret!

Min tvåårshingst går på hingstbete med fem andra jämnåriga hingstar.
Jag åker dit lite då och då och tar ut honom, borstar, selar på tömkör. Vi har hängt på vagn och åkt bakom honom en gång ännu så länge och det fungerar bra. Vi ska jobba lite mer med körningen under hösten är det tänkt.
(Obs! Vi har alltid hjälm annars när vi kör, skulle precis plocka av alla grejor när vi tog fotot!)
#3 vad trevligt det sag ut att vara! Jag ska nog tomkora lite mer innan jag satter henne i vagn, och jag haller ju pa att kora in det andra aldre stoet sa det blir en at gangen!