betesundersökning
Det har diskuterat lite kring bete i en annan tråd. Jag har för mina inackorderingar tagit 300 kr per månad med vatten, salt & tillsyn. Skulle gärna vilja ha större beten här i framtiden och ta emot hästar för betesgång. T ex hingstar, unghästar och övriga. Hagarna har tre eltrådar, mest 5 mm rep. Vindskydd i alla hagar.
Då är jag nyfiken på vad ni anser är rimligt att betala? Vad ska ingå?

Vi har vår unghingst på bete,där ingår salt,vatten och tillsyn och vi betalar 300kr/mån det tycker jag är helt ok att betala.
Jag har betalt 500:- per månad för det du beskriver, fast utan vindskydd. Skulle en ponny dock bli sjuk så fanns det box. Fick ett "erbjudandepris" på 2000:- för fem månader. Han stannade där i ett halvår, var kanonbra.
putt…skriv gärna en kommentar..även du själv inte lämnar bort din häst/ponny. Tack för övriga svar, ger mig en fingervisning..

I mitt gamla stall, där jag hade hästarna innan jag flyttade hit, kostade betet 1100:- per månad inklusive vatten, tillsyn, mineraler, saltsten, plats i sadelkammaren och tillgång till stallet. (Fick använda box om nåt skulle hända.) Bara betet, utan stall och sadelkammare, kostade 900:-.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se