Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett25-bete-stallplatser
Läst 776 ggr
stallostby
0

betesundersökning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har diskuterat lite kring bete i en annan tråd. Jag har för mina inackorderingar tagit 300 kr per månad med vatten, salt & tillsyn. Skulle gärna vilja ha större beten här i framtiden och ta emot hästar för betesgång. T ex hingstar, unghästar och övriga. Hagarna har tre eltrådar, mest 5 mm rep. Vindskydd i alla hagar.

Då är jag nyfiken på vad ni anser är rimligt att betala? Vad ska ingå?

SofiaChristina
0

Vi har vår unghingst på bete,där ingår salt,vatten och tillsyn och vi betalar 300kr/mån det tycker jag är helt ok att betala.

Midlingur
0

Jag har betalt 500:- per månad för det du beskriver, fast utan vindskydd. Skulle en ponny dock bli sjuk så fanns det box. Fick ett "erbjudandepris" på 2000:- för fem månader. Han stannade där i ett halvår, var kanonbra.

stallostby
0

putt…skriv gärna en kommentar..även du själv inte lämnar bort din häst/ponny. Tack för övriga svar, ger mig en fingervisning..

Ahnna
0

I mitt gamla stall, där jag hade hästarna innan jag flyttade hit, kostade betet 1100:- per månad inklusive vatten, tillsyn, mineraler, saltsten, plats i sadelkammaren och tillgång till stallet. (Fick använda box om nåt skulle hända.) Bara betet, utan stall och sadelkammare, kostade 900:-.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se