Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 572 ggr
Midlingur
0

Hur många utställningar

Hur många utställningar åker ni på per år (cirka)?

kacka
0

Jag brukar försöka åka till samtliga i Väst men det är inte alltid jag har med någon egen häst… Sedan brukar jag passa på att åka till Linköping när det är utställning där… men i år missade ajg Nossebro…  så det blir väl 4-6 utställningar per år…

Annette
0

I år har jag bara ställt ut på en utställning, det brukar vara fler. Utöver det har jag varit i Vartofta, Uddevalla, Rockelstad, Valla, Halmstad och vårens hingstpremiering.

Om jag själv fick bestämma skulle jag åka till varenda utställning. Tyvärr medger vare sig tid eller plånbok att fara runt så mycket över hela Sverige.

AnnaLundin
0

Det varierar från år till år. Hittills i år har jag varit på 4 utställningar och planerar för en till. Jag har legat ganska lågt med utställningsbiten de senaste åren och varit på max en/år.

Jag beslutar hur många och vilka utställningar jag ska åka på efter att ha sett vilka domare som dömer var. Åker till de platser som fungerar tidsmässigt och har domare jag gillar. Eller rättare sagt, som inte har domare jag INTE gillar - för det finns en och annan som aldrig mer kommer få se mina ponnyer… Men jag provar gärna nya! :D

Sen försöker jag fördela utställningarna mellan mina ponnyer så att jag inte tar samma ponny med mig till alla. (fast Esska får nog åka på sin tredje utställning för året snare…)

Linnah
0

Under 2004 var jag på 14 utställningar/premieringar under sommaren. Det mättade mig för flera år framöver, och efter det har jag ju heller inte varit på shettisutställning på 1½ år. Var på ridponnyriks och visade förra året dock, och i år var vi på utställningen i Umeå och ska på VPF:s utställning nästa helg. Det räcker som mjukstart för en eventuellt comeback. ;)

AnnaLundin
0

FJORTON???? och visade själv på alltså?

DÅ förstår jag absolut om du blev less!

Jag har för övrigt varit på premiering i sommar också, för stambokföring av Cocos. Och i efterhand - vilken tur att jag kom iväg och gjorde det! För nu är det ju för sent Gråter.

Linnah
0

#5 Nej, jag fotograferade på samtliga. Visade nog på kanske 5-6 stycken, vet inte exakt.

Ellinor Johansson
0

Jag skulle verkligen vilja åka på alla utställningar och titta man lär sig så mycket av att se mycket ponnyer.

Tyvärr går inte att få ihop jobb djurvakter och framför allt  tid. Det finns ju så mycket saker som är roligt och intressant, jag vill hinna allt inte prioritera.

JennyStaaf
0

2-6 st utställningar/år, plus premieringar o treårstest. Jag har ju flera raser, allt är inte shetland.

jennie-w
0

Jag har varit på 2 utställningar och 1 premering i år.

Maria Persson
0

Satt i sekr på vinterutst i Vännäs , 1sto m föl visades i Umeå ,var med en kompis och tittade på Wången i fredags , var på prem i går i Skellefteå och ska till Sikeå nu på lördag . Lite intensivt just nu. Och rätt lite sömn blir det  .Men det är extra roligt att det nu händer någonting här uppe i norr .  Sen har jag tänkt anmäla till Hallowen utställningen i Nordmaling den 21/10

AnTeX
0

en ända på 8 år :(

men det blir nog fler:D hoppas jag:D:D

Denna kommentar har tagits bort.
Charlotte-J
0

För vår del blir det 12 utställningar innan säsongen är över och sen blir det "semester" till i februari Flört

Ojdå, Glömde ESG + stopremieringen på Valla. Sen har jag ju varit och tittat på stopremieringen i Örebro, hingstvisningen på Grevagården + att vi ska till Värnamo och Köping. Så summan blir alltså 18 stycken utställningar/premieringar. Huga vad mycket det låter när man skriver det så här Oskyldig

Amor vincit omnia Kyss

UG
0

Jag tycker det är ett jättetrevligt familjearrangemang att åka på utställningar. Jag deltar i Öst´s och Nord´s aktiviteter. Tycker om att åka till närliggande platser såsom Rockelstad, Köping, Valla, Hallstahammar, Strömsholm och Ärentuna.

Charlotte-Aveback
0

Ett tidskrävande jobb med mycket resor samt många övriga familjeaktiviteter gör att jag tyvärr inte kan åka på så många utställningar som jag skulle önska … Sedan är jag också lite restriktiv med hur långt jag vill transportera mina ponnyer …

Försöker därför prioritera de (för oss!) närliggande platserna såsom Rockelstad, Strömsholm, Fornboda, Ärentuna … Tyvärr så ställdes Fornboda in så det blev enbart en utställning (Rockelstad) för vår del i år.

Så jag ser redan fram emot nästa utställningssäsong! Skrattande

ingrid
0

Blir 7 utställningar med häst +treårstest+stopremiering+hingstpremiering i år. Har för andra året lyckats med att visa i syd,väst,öst och nord. Lättare dock när hästarna är stationerade på 2 ställen :)

Lauth
0

I år har jag hunnit/ska hinna  med: Hingstprem. i Grevagården, Lokala ponnyutställningen i Örebro, Rockelstad, stoprem. i Norrhult, Köping, Nossebro, Valla, Mantorp, Ludvika,Frillesås, Hallstahammar och så ska jag visst med #16 på treårstestet och ev. följer jag med till hingstpremieringen i Köping när jag i alla fall var helt ledig den dagen. Sen har jag ju visat lite annat också under året (större raser)

Det blev visst: 3 premieringar och 8 utställningar + treårstest för bara shetland =)

Johanna-Granberg
0

Angelica det är väl klart att du ska med till Köping, jag kan behöva ha någon som håller mig vid livFlört

Ellinor Johansson
0

# 17 Hallå lagledaren inte kan du tappa orken??????

veronica-olsson
0

Jag åker på så många jag kan ca 10st/år.Det är så kul.

VeronicaP
0

Det brukar bli 4- 5 utställningar sen någon kvalitet eller 3 års test , men då har vi ju större ponnyer och hästar med ju.

Sen har vi en hel del tävlingar att åka på med.

Lauth
0

#18 *skratt* Lovar, jag kan dra dåliga historier för dig hela dagen..

#19 Tappa orken? Självklart inte! Kom ju på att jag hade glömt att skriva med fölchampionatet i Vetlanda också. Däremot skippade jag att åka ner till avelschampionatet i Flyinge med min halvblodshäst, det blev för mycket. Halvblodshästar är stora och något mer bökiga än shetlandsponnyer.
Förresten när ska jag få min lagledartröja Flört

Charlotte-J
0

#22 Du måste väl komma på Halloweenutställningen på Vreta Skolan den 4/11 också Flört

Amor vincit omnia Kyss

cinna
0

Är på väg in i shettisvärlden…

I år är det hittills Skogslotten, Rockelstad, SP Valla (iofs bara groomade åt Lotta), Valla, Brunnstorp. Ska fortsätta med Mantorp och Vreta kloster.

Innan det här året hade vi varit iväg på 2 utställningar totalt!

Lauth
0

#23 Är ju ganska sugen, men jag är inte lika sugen på att åka längs den vägen jag har ner vid den tidpunkten på året. Kanske kan åka dan innan och våldsgästa någon i närheten *skratt*

Milla
0

i år har jag varit iväg på massor känns det som, men det är bara skoj.

har två st kvar i år

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se