brun hingst
kan ngn tipsa mig om ngn brun godkänd hingst?!?
Inte mörkbrun utan brun (eller gulbrun) med eller utan konstantskimmelanlag
av standardstorlek

Migo, Damit, Sir Douglas och Vivaldi är de "red bay" jag kan komma på just nu.
Jag tror inte att det finns någon standardstor gulbrun eller brunskimmel RS-hingst i svensk avel för tillfället…
Damits son Rossmons Jackmani är brun men då en mörkare variant.
Amor vincit omnia 

#3 Samma färg som Jackmani!
Amor vincit omnia 

Allgunnens Xtan är ju också brun
om ni hitar några bra bilder så länka gärna.
Pompe var fin, men för mörk, vill ha en ljusare variant :O)
Tack alla för tipsen, fortsätt tipsa…

#6 kolla på shetlandsponny.com under länkar/hingstar, där finns i a f Damit och Sir Douglas med :)

Damit, är den snyggaste bruna hingst jag vet!! massor med hingstkaraktär, och en läcker rödbrun färg!( vi har ett av våra ston på betäckning hos honom i sommar
)

så där ja, nu börjar det likna ngt :O) vart finns de här två skönheterna ngnstans?
#11 - Douglas finns i Norrland nånstans. Kolla bland hingstlänkarna på www.shetlandsponny.com så hittar du deras hemsida.

#11 Damit finns 4 mil söder om Umeå www.angabogard.se
och Sir douglas finns i Piteå.
#6 tyvärr är det ljust bruna nyanserna ganska få. Du får lika gärna en mörkare variant med en ljus brun hingst. Sorry för pessimisten… Pompe är jättesnygg!
Det jag egentligen är ute efter (som #7 säkert redan har förstått) så är det en framtida fästman till mitt rödskimmelsto jag letar efter (hoppas ju sjävfallet på en brunskimmel:O))
Men det blir ingen betäckning för henne nästa år så jag har ju två år på mig att hita Den Rätta :O)
Det kan bli brunskimmel ihop med svart också… ;)
jo jag vet, men det känns ändå mer brunt med en brun… förstår du…??? :O) Känns som om chanserna är liiiiite större iaf :O)

Jag har två föl i år efter Pompe, finns bilder på dem på min hemsida, kommer kanske flera aktuella också…senare.
Det roliga är att med det bruna stoet så blev det en mörkbrun fölunge, som nästan tenderar att bli svart nu när han fäller. Inte säker på färgen på länge än. Med det svarta stoet blev det en riktigt rödbrun fölunge. Båda är jättefina o supertrevliga i temperamentet.
ja din lilla rödbruna var verkligen underbart vacker, en riktig gobit :O)

Lufsen då fast han är ju rödskimmel
har ju ett rödskimmelsto, skulle vilja kolla runt lite på de färger jag inte har :O), nu får jag skäll snart, när ngn tror att jag bara är ute efter att avla på färger, men så är icke fallet, exteriör och stam är viktigast, just därför börjar jag kolla run i tid, kan jag få en hingst med ALLT så är ju det jättebra :O)
vill bara informera om att Amuletes hingstföl, visade i dagarna att han minsann ÄR brunskimmel :O)
Så lyckan är total här, just nu… :O)