Visa vad du sytt!

(Kan meddela att täcket är på tok för litet nu, så fölis har verkligen grovat på sig!)
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#3 Åh så söt! som ett hundtäcke!

Vad har du för spännen på ditt täcke?
www.stuteriprecious.se
#6 Elastisk maggjord från Börjes och egensydda knytband fram. Men funderar på att åka till Myrornas och köpa flera skärp till framtida bogknäppningar.

Jag har tagit mått på pållarna och funderar på att sy fleecetäcken åt dem, som verkligen passar, men har inte bestämt mig angående spännena. Resårgjord är ju bra runt magen, men i bogen…
Man kan ju ha nylonband och klaffspännen, men har hästen väl lärt sig att öppna dem så är det ju kört. Då måste man ha en massa hällor att peta in änden på bandet i så att inte hästen kommer åt att bita. Annars är ju vanliga spännen, som t.ex. brukar sitta i hakbandet på ridhjälmar (fast större), praktiska. Tror att det får bli nåt sånt.
www.stuteriprecious.se
Inga fler som sytt hästsaker?
Jag har sytt täcken till mina minisar och jag har tagit plastspännen som brukar sitta på typ reklamryggsäckar och väskor ( barnens premier från bokklubbar
). Det funkar jättebra snabbt och smidigt både att öppna och stänga.
Nu är jag inte vän med min kamera för det funkar inte att få in bilder i datorn så jag kan inte visa hur mina täcken ser ut.
Hej!
har ingen bild på täcket jag själv gjorde då ponnyn var föl, men en ide´är att sy ihop täcket framtill. Själv gjorde jag så då jag var rädd att han skulle pilla med spännena och kanske svälja något. Drog alltså täcket över hans huvud som en jumper. Han hade inga åsikter om saken och nuförtiden drar jag, som den lata person jag är, ofta hans täcken över huvudet även om de går att öppna. Han sticker sjäv in nosen i öppningen så det är inga problem…de kan det de lärt sej som små 
Såg för något år sedan på vår nationella ponnyutställning ett pyttelitet (shettis)föltäcke. Det hade kardborrsband i gjorden och framme. Framdelen gick rejält omlott så där fanns ganska mycket att justera när fölet växer. Därtill var det framtill vid bogarna "rynkat" med isydda gummiband av den typ jag någongång sett i sommarklänningar e.dyl. Täcket var alltså JÄTTELITET!
Bifogar en ganska dålig bild. (kolla vad som står på etiketten bak)
#11 Tack för smarta idéer och bra bild! "I´ts a girl" GUD så sött!
Jag förutspår nästa trend vara skrivna ord på täcken, precis som på grimmorna: "Kaxig" "söt" "mattes favorit" eller "matvrak". "guldklimp" eller "hanteras varsamt" "det bästa jag har" kanske ;-)

#11 Känner en häst som heter Itsagirl, hon är avelssto nuförtiden. Dessa täcken skulle kanske vara nåt för hennes bebisar?
(Dessvärre blir det väl en fråga om passform då Itsagirl är ett fullblod…)
www.stuteriprecious.se