Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 2357 ggr
[Teddy]
0

Anonym

Varför är så många anonyma här? Flera av dom som skriver ofta är bara en signatur. Det retar mig ibland att svara en anonym användare.
Törs man inte stå för sina åsikter?

dajmie
0

Jag tror nog dom flesta står för sina åsikter här. Antar att du gör det med.

[Billan]
0

Det tror jag också. Har haft det uppe i annan tråd.

ANNARS väljer man att vara ANONYM !!

exitingsvillemo
0

vaddå anonym, vad menar du?

UG
0

#3 Antagligen att man som användare enbart har "alias" och inte härleder till sitt riktiga namn i presentationen.

exitingsvillemo
0

Min Sida fungerar inte, vet inte varför, därav ingen presentation (ansåg det inte som så viktigt heller) Nicket jag har som Alias är samma nickname som till min mail och alla övriga medlemsinloggningar jag har, lättare att komma ihåg när man har samma överallt.

snabbpresentation: Anna Hammarlund, Årsunda

övriga frågor?

[Billan]
0

Anonym är man så länge ingen vet vem man är. Men nu då du gett ut ditt namn är det helt ok.

[Teddy]
0

#1 Självklart står jag för mina åsikter! Det gör ju alla här, men jag menar att det är trevligt om man törs stå för det också, med sitt namn, en kort presentation på sin sida osv.

Annette
0

Det verkar vara något fel på vissa personliga sidor för tillfället.

Cattis
0

#8 Det felet löser sig säkert när nya iFokus lanseras.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

IdaS-A
0

En annan fåga, på vissa presentationer står det något i stil med "den här användaren har valt att begränsa sin presentation" eller liknande.. Vad är det och varför är det så?

Cattis
0

#10 Det är de som valt att tex bara personer på deras favoritlista kan läsa deras presentation.

/Cattis

IdaS-A
0

#11 tack då vet jag. Men då blir de ju anonyma för andra användare som inte finns på deras favoritlista.

Cattis
0

#12 Ja det blir de. Regeln på större delen av iFokus är att man inte måste tala om vem man är. En del sajter har andra regler, men vanliga medlemmar "drabbas" ändå. Värdar o Medarbetare kan se alla sidor.

Men, regeln på denna sajt är, och förblir, att man inte får vara anonym om man deltar i trådarna här.

/Cattis

exitingsvillemo
0

#6 så genom att veta mitt namn och var i landet jag bor så "vet" du vem jag är då??????

Fiona
0

Jag har användar namnet Fiona (från min shettis) men det står på min presentation att jag heter jenny så Flört

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

exitingsvillemo
0

sen är ju detta faktiskt INTERNET, vem som helst har tillgång till sidorna, jag vill inte lämna ut alla mina personliga fakta till hela världen, anser inte att alla har med det att göra faktiskt.

Jag är kanske feg, men det är så jag känner

[Billan]
0

# 14  

Förvånad

exitingsvillemo
0

bara en fråga eftersom du skrev :

Anonym är man så länge ingen vet vem man är. Men nu då du gett ut ditt namn är det helt ok.

jag tolkade det som att du menade att bara för att jag gett ut mitt namn så vet alla härinne vem jag är…

Förstår inte riktigt poängen, varför reta upp sig på petitesser? Jag skriver inget jag inte menar bara för att reta ngn nickname eller inte (detta sista hade inget med ditt inlägg att göra Billan:O)

exitingsvillemo
0

inlägg #16 var inte heller riktat till dig :O)

[Anna-N]
0

Påminner om sidan med "regler". Kan vara bra att läsa igenom ibland. Speciellt sista stycket angående detta med att vara anonym eller inte.

/Anna  - medarbetare

[Teddy]
0

Ja i reglerna står tydligt och klart, skriva under eget namn. Men det händer ofta om man klickar på signaturen att man inte får veta ett dugg. Gäller reglerna bara en del?

Cattis
0

#21 Nej, men eftersom iFokus för det mesta tillåter anonyma användare (så anonym man nu kan vara på nätet), så blir det så iom att man kan vara medlem på andra sajter som tillåter det oh inte här. Men, vi som "arbetar" bakom kulisserna kan iaf se vilka medlemmarna är.
Vi har emellanåt påpekat för folk att om de skall skriva på denna sajt så måste de ge sig tillkänna. Vi har tyvärr inte tid att göra så mkt mer än så.
Och ärligt talat, de som bara skrivit ngn kommentar då o då har inte känts så viktigt att de inte skriver namn m.m. Det är de som är aktiva eller debatterar i trådarna ofta som är viktiga, så att ni vet vilka ni pratar med.

Svårt att förklara. Vi gör så gott vi kan.

/Cattis

exitingsvillemo
0

min sida funkar inte så kan inte göra ngt alls för tillfället

[Teddy]
0

#22 Ja egentligen säger ju inte Kalle Pettersson i Årjäng mer är signaturen Sötaponnyn, men det KÄNNS lite artigare att man vet ett namn på den som skriver. En kort presentation är väl heller inte fel, man kan ju se om vederbörande har häst eller inte, ålder, osv. Man behöver ju inte lämna ut mer än så, jag är INTE intresserad av andras förhållanden eller inkomster, då får jag väl gå till en annan ifokussida.

Houdini
0

Det är nog inte utan orsak folk i detta forum inte törs stå för sina åsikter… utan att vara anonym i alla fall..

Man blir rejält nertryckt i skorna och nära på mobbad har jag sett vid ett flertal tillfällen.

Annette
0

#25. Alla upplever ju saker olika. Men man får nog tänka på hur man själv uppför sig innan man anklagar andra för mobbing.
Tycker det ordet används allför ofta och slarvigt nu för tiden.
Att ha olika åsikkter är inte samma sak som att bli mobbad.

jojjehanna
0

Jag hör till dem som inte bryr mig om ifall den som skriver är anonym men samtidigt är jag nyfiken av naturen så jag gillar att ibland kunna veta vem som skriver. Seb som sagt så bara för att man ser ett namn är det inte säkert att man vet vem det är men i flera fall i detta forum så vet jag vilka det är.

Ellinor Johansson
0

En åsikt från någon som inte skriver ut sitt namn är ingen åsikt som jag tycker är intressant.

Jag är helt övertygad att om man skriver i sitt namn så alla kan se vem man är tänker man sig för innan man skriver. En åsikt från ett nickname känns inte seriöst menad.

Houdini
0

# 26 men jag hör ju själv till de som står för det jag tycker trots att det avviker från "klicken".

Jag vet nog vad jag pratar om och fler än jag som bivit våldsamt påhoppade både med PM och direkt i inläggen…

Varför står man mindre för nå´t bara för att man inte skriver sitt namn?

[Teddy]
0

Jag tror det är lättare att häva ur sig dumheter om man slipper stå för det med sitt namn. Även om jag inte känner tex Eva Andersson, så KAN vi ju träffas på utställning osv, men en som bara har ett nicknamn är och förblir anonym.
Hur avviker du från klicken anette_berg? Vilken klick?

Houdini
0

Fortsätt läsa på forumets gamla trådar får du väl avgöra själv?  Obestämd

[Teddy]
0

Och hur ska man hitta dom?