Två shetlandsponnyer dog.
Fy vad hemskt!!
Delad glädje är dubbel glädje :)

Usch så hemskt både för föraren och hästarna.

Fy, så hemskt!

usch, va hemskt. stackars hästar,

Åh nej, så tragiskt! Vad hemskat att vara med om……

Usch, blir alldeles tagen av att bara läsa det.

fy tusan vad hemskt. Stackars hästarna. Måste vara jobbigt som förare att ha detta på sitt samvete =(
fy så hemskt.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
åhh nej guud vad hemskt ! stakars lilla föl som hade hela livet fram för sej och stackars sto som förlorat sitt barn ! :/
Så tragiskt!
Man blir så ledsen när man hör om sånt här 
Kan inte låta bli tanken. "Säkerheten framför allt" I detta fallet tycks det inte ha varit så.
Hade hon varit hos hingst måntro? Eller kanske inköpt hos Börjes?
Nåväl, det spelar ingen roll.
Hemskt i alla fall!

#12 Hur vet du att säkerheten inte var viktig för dessa människor?
Jag kunde inte läsa mig till något om det i den lilla, lilla artikel som fanns. Har du läst mer/någon annanstans om olyckan?
#13 Vart i mitt inlägg står att jag inte trodde säkerheten var viktig för desa människor?
Dessutom drog jag en egen slutsats då transporten inte borde stuckit iväg om den varit ordentligt fastsatt på kroken samt att det finns en säkerhetslina att fästa i dragkroken och den kan ju inte ha varit fastsatt. Ren spekulation alltså.
Du kanske har andra uppgifter som bevisar motsatsen?
Vad jag förstår gick släpet av vägen, kanske kom föraren ut för långt mot kanten, i det fallet hjälper tyvärr inte säkerhetslinan, den bromsar upp men brister sedan.
#14 Säkerhetslinan är väl inte så mkt att hänga i granen heller. Kör en bil av vägen så blir det nog ganska mkt kraft i det att linan går av.
En säkerhetsvajer SKA gå av när trailern lossnar, den är gjord för att dra åt handbromsen på trailern OM trailern lossnar från kroken, och på så vis ska trailern stanna. Det skulle vara mer än livsfarligt om trailern hängde kvar i linan - tänk om man har en stor ardenner, trailern lossnar i en uppförsbacke, och drar bilen snett och vint innan den stannar.
Varför trailern inte stannade i det här fallet kan ju bara bli spekulationer. Det kanske räcker som det är, en fruktansvärd olycka har hänt. Vore det jag som var drabbad skulle jag inte vilja läsa här om bristande säkerhet osv. Så nu sätter vi P för den här tråden tycker jag.